_dAwn_ Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Kjøpte meg Xbox360 premium for et par dager siden. Da fikk jeg hdmi premuim og halo3 til 3094 på elkjøp. Og det er vel forsåvidt en ok pris. Men det jeg luere på er somfølger: 1: Maskinen bråker jo som E6 ring 3 på en god sommerdag! Hva f@n? Skal den bråke slikt? Mener å ha lest noe om det på forumet her. Men er det tilfelle? Eventuelt hva kan jeg gjøre for å minske støyet? 2: HD er på 20 gig. kan jeg sette i en vanlig HD på 500 gig om jeg vil? Eventuelt hvordan? 3: Modding, hvorfor og hva som er bra om jeg gjør det? 4: Hva er fordelen med å koble den til internett? Og hva kan jeg gjøre da? 5: Er det noen forhåndsregler man må ta når man tar den i bruk, utenom å ikke bevege på den med en plate i? 6: Jeg har stereoanlegg. Om jeg bare har en hdmi kabel, hvordan får jeg lyden til stereoen? 7: Jeg liker kvalitets spill. Hva er det til Xbox360? For meg er Halo3 det blant annet. men hva er det om jeg ønsker bilspill og et eventyrspill? Jeg er ny på dette. Så om spm har vært stilt før, sorry. men vil ha svar på et sted. på forhånd takk fra en ny xbox360 dude. :-) Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 1: Maskinen bråker jo som E6 ring 3 på en god sommerdag! Hva f@n? Skal den bråke slikt? Mener å ha lest noe om det på forumet her. Men er det tilfelle? Eventuelt hva kan jeg gjøre for å minske støyet? Skru opp lyden på TV'en din 2: HD er på 20 gig. kan jeg sette i en vanlig HD på 500 gig om jeg vil? Eventuelt hvordan? Nei. Du kan kjøpe hardisken fra eliteversjonen som er på 120 gb. 3: Modding, hvorfor og hva som er bra om jeg gjør det? Du kan jo laste spillene ned på en PC og brenne dem på en dual layer DVD, men du mister garantien på konsollen og kan heller ikke spille online med den. 4: Hva er fordelen med å koble den til internett? Og hva kan jeg gjøre da? Med et gold abonnement på Xbox Live kan du spille mot andre spillere online, laste ned demoer, videoer, Xbox emulatorer, og diverse annet ekstrainnhold. Du kan også bruke MSN. Dette koster ca 500kr i året. Med et silverabonnent som er gratis kan du gjøre alt dette bortsett fra å spille online mot andre. 5: Er det noen forhåndsregler man må ta når man tar den i bruk, utenom å ikke bevege på den med en plate i? Ikke som jeg kommer på. 6: Jeg har stereoanlegg. Om jeg bare har en hdmi kabel, hvordan får jeg lyden til stereoen? Du kobler vel bare TV'en til stereoanlegget? 7: Jeg liker kvalitets spill. Hva er det til Xbox360? For meg er Halo3 det blant annet. men hva er det om jeg ønsker bilspill og et eventyrspill? Du har flere gode bilspill til konsollen. Forza Motorsport 2 er definitivt verdt å sjekke ut. Project Gotham 3 og 4 likeså. I tillegg har du også Test Drive Unlimited, Colin McRae DIRT, Sega Rally og Flatout Ultimate Carnage. Av eventyrspill har du Kameo: Elements of Power, og Oblivion, Two Worlds og Blue Dragon om du liker rpg. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) 6: Jeg har stereoanlegg. Om jeg bare har en hdmi kabel, hvordan får jeg lyden til stereoen? I Elite pakka fulgte det med en slik kabel: I den kan du enten koble til phono stereo plugger eller optisk spdif (for skikkelig surround). Endret 21. oktober 2007 av lektroluv Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ble litt nyskjerrig og sjekka litt på nettet om den kabelen følger med i Halo Edition utgaven. Det gjør den tydeligvis ikke. Da har man 2 muligheter. Enten kjøpe denne kabelen, eller hacke den gamle AV kabelen slik. Sistnevnte er da ikke så lurt om du vil bruke den senere. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Takker for gode svar. Skjønner at lyden fra boxen er det ikke så mye å gjøre noe med. Hvis man ikke åpner den selv og ordner litt med støydempende matter og eventuelt bytter vifter om det går. Så får ta å skru opp lyden isteden! Kabelen som fulgte med premium versionen var av det billige slaget, men fungerer. Kommer nok til å kjøpe meg en slik som blir linket til her. Bruker component utgangen til en DVD spiller. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke viftene som bråker mest, det er DVD-drevet. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke viftene som bråker mest, det er DVD-drevet. Ja det er vel ikk fritt for lyd når man starter opp Halo3. Og det bråker mer enn andre etter det jeg har forstått. Men den er ikke fri for lyd når man ikke spiller og har den stående "i ro". Dermed er den ikke så god å bruke til mediasenter feks. Suser jo som et fly! Hadde for en del år tilbake en PS2, og den var det ikke så mye støy fra. Er nok bare noe en må leve med... Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 7: Jeg liker kvalitets spill. Hva er det til Xbox360? For meg er Halo3 det blant annet. men hva er det om jeg ønsker bilspill og et eventyrspill? Av bilspill er disse av høy kvalitet: Forza motorsport 2, Colin McRae Dirt, PGR 4, Flatout Ultimate Carnage. Når det gjelder eventyrspill er jeg blank. Men siden du liker Halo 3, tror jeg nok du også vil like Bioshock og Half Life 2 Orange Box. Men det finnes mange gode spill til 360'n, for det meste action spill; Gears of War, Lost Planet, Crackdown, Dead Rising, Saints Row, Rainbow Six Vegas for å nevne noen. Og i november kommer det et par virkelige gobiter; Assassins Creed og Mass Effect. Du har mye å glede deg til med andre ord Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ang. spm. 5, så bør du vel ikke ha Xboxen et sted med lite gjennomstrømming av luft (trange (bok)hyller f.eks.). Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Står "luftig" i stereobenken. Men mener jeg har lest at den ikke skal stå på mer enn 6 timer, Stemmer dette? Når det gjelder å spille over internett med xboxen. Hvordan er det i forhold til pc og internett spilling? Har spilt en del BF2. Vil Halo3 svare opp til forventningene da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå