ChalStye Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg kom netopp hjem og på skjermen min oppdaget jeg en virusalert, der stod følgene: Norton antivirus has detected osv. Objekt name: C:WINNTSystem32syscfg32.exe Virus Name: Backdoor.sdbot Trykket ok men norton greide ikke å fikse det, quaratine det og norton fikk ikke adgang til filen. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Prøvd å gå inn og slette fila manuelt? Det kan jo hende at programmet kjører allerede. Gå inn i oppgavebehandling (hvis du har det) og se om du finner en prosess med samme navn som fila. Avslutt denne. Scan på nytt og prøv å fjerne igjen. Du kan også reboote og se om du får fjerna fila da. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er en trojaner. Boot opp med en bootdisk eller i msdos-modus, og slett manuelt. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg har fått vekk fila og takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå