Gå til innhold

3ds max modell-konverterer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en modell i .3ds-format jeg gjerne skulle fått lagret i en tekstfil med formatet

 

x1 y1 z1 x2 y2 x2

x1 y1 z1 x2 y2 x2

x1 y1 z1 x2 y2 x2

x1 y1 z1 x2 y2 x2

...

 

hvor 1 er linjens punkt fra og 2 er linjens punkt til. Veit at det er simpelt, men har laga mitt eget program som viser 3d modeller på denne formen og er interessert i å finne den slags konverterer... Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard .obj lagres jo omtrent på den måten. Her er en obj-fil:

 

 

# TEST!#

# object potetgull #

v -3.432604 -2.335266 0.000000

v 2.632460 -2.335266 0.000000

v -3.432604 5.152206 0.000000

v 2.632460 5.152206 0.000000

v -3.432604 -2.335266 44.789406

v 2.632460 -2.335266 44.789406

v -3.432604 5.152206 44.789406

v 2.632460 5.152206 44.789406

# 8 vertices

 

g Box01

f 4 2 1 3

f 8 7 5 6

f 6 5 1 2

f 8 6 2 4

f 7 8 4 3

f 5 7 3 1

# 6 faces

 

g

 

Om du har skrevet en egen fremviser så er sjangsene små for at du skal kunne finne en exporter som skriver et matchende format. Da er det best å bare skrive en konverter selv, eller bruke et eksisterende filsystem.

Endret av slash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...