Gå til innhold

[løst] Hvordan ta bort mountuing fra skrivebordet?


pulse

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg kobler meg til en ftp server eller smb server så kommer det en snarvei til denne på skrivebordet. Er det mulig og fjerne disse typer mount fra og bli vist på skrivebordet, men fremdeles beholde cd, minnebrikker etc til og vises der?

Endret av pulse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse kommer nok bare hvis du høyreklikker på en deling og velger «Connect to server».

Hvis du isteden bare dobbelklikker på delingen, vil du komme rett inn uten å få en lenke på skrivebordet...

 

Du kan ta de bort igjen ved å høyreklikke på lenken på skrivebordet og velge «Unmount volume» (e.l.)

 

Regnet med at det er snakk om GNOME og nautilus (filutforskeren i GNOME).

Lenke til kommentar

Men jeg vil gjerne ha dem lagret i "Places" sånn at dem er enkle og koble til, og at passordet ligger lagret. Bruker Bluefish mye til og redigere php som ligger på en server. Og vil gjerne ha denne tilgjengelig uten at det ligger ett ikon på skrivebordet. Om det er vanskelig og bare fjerne noen, så funker det greit nok, om jeg kan få all mounting til og mounts til /mnt/ istedetfor skrivebordet.

Lenke til kommentar

Hvis du viser places i sidepanelet i nautilus, kan du jo bare dra delingen (eller en hvilken som helst mappe) fra nautilusvinduet og bort på sidepanelet, så vil den havne i places, men ikke på skrivebordet.

 

Se her, for eksempel:

114106.jpeg

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...