pong Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Sorry, bare må si det men windows vista ser virkelig ut til å være det mest bruker fientlige programmet jeg noensinne har vært borti, når det da er snakk om et OS hvor brukeren er administratoren er det ganske skummelt. Greia er at jeg prøver å åpne en mappe på d disken, addressen ser slik ut: D:\spill\Diablo 2\Diablo 2 Jeg kommer in i den første diablo 2 mappa, men prøver jeg å gå in i den andre som for så vidt er identisk med den første bortsett fra at den fungerer. Jeg dreit meg ut når jeg reinstallerte diablo 2 på xp for noen dager sia, jeg greide å legge den nye mappen litt skeivt som De ser. Jeg fatter ikke at det er snakk om security når jeg skal in i en under mappe i en undermappe (det er jo det det blir eller hva?). Det hele ser så fordømt rart ut at det enten er snakk om ekstrem galskap fra microsoft sin side eller den største feilen noensinne lagt igjen i et OS. Uansett så spør jeg: Hvordan får jeg tilgang til mappa mi? Og hva er det egentlig som skjer når vista søren meg er frekk nok til å si at JEG ikke har tilgang til min egen fordømte datamaskin? Jeg unnskylder min frustrasjon, men jeg mener nå at den er forståelig i en slik situasjon. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er vel litt drøyt å kalle Vista brukerfiendtlig bare fordi du ikke kommer inn i en mappe. Men hva mener du med at du ikke har tilgang, får du ikke åpnet den? I så fall, får du en feilmelding, eller hvordan arter det seg? Jeg har Vista selv og har aldri opplevd at den er noen mapper som ikke lar seg åpne. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg sliter med det samme, bare at for min del gjelder det C:\WINDOWS sine undermapper. Jeg kommer meg ikke inn der, og jeg er pålogget admin-konto. Det kommer opp en feilmelding om at jeg trenger administrator-rettigheter (eller noe sånt), og ber meg vennligst logge på en konto med det. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Greia er at jeg prøver å åpne en mappe på d disken, addressen ser slik ut: D:\spill\Diablo 2\Diablo 2 Jeg kommer in i den første diablo 2 mappa, men prøver jeg å gå in i den andre som for så vidt er identisk med den første bortsett fra at den fungerer. Jeg dreit meg ut når jeg reinstallerte diablo 2 på xp for noen dager sia, jeg greide å legge den nye mappen litt skeivt som De ser. JEG ikke har tilgang til min egen fordømte datamaskin? Jeg unnskylder min frustrasjon, men jeg mener nå at den er forståelig i en slik situasjon. Er det slik at du har XP og Vista? Hvis det er ..bruker konto... relatert...diablo2 sikkerhets instillinger, (jeg vet ikke hva diablo2 egentlig er) så det hjelper fint lite at du eiger den "fordømte maskinen" som du kaller den. Ikke sant? Endret 21. oktober 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg sliter med det samme, bare at for min del gjelder det C:\WINDOWS sine undermapper.Jeg kommer meg ikke inn der, og jeg er pålogget admin-konto. Det kommer opp en feilmelding om at jeg trenger administrator-rettigheter (eller noe sånt), og ber meg vennligst logge på en konto med det. Du er ikke pålogget adminkonto hvis du ikke spesifikt har enabled administratorkontoen. Du selv som bruker har ikke alle rettigheter. Lenke til kommentar
pong Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Diablo 2 er et dataspill, ikke no mer hokuspokus enn det. Jeg får en feldmelding som høres ut som no sånt "You have been denied access...." Husker ikke resten men den babler noe om security tab. Jeg er administratoren, da det er den eneste kontoen jeg har tilgjengelig utenom guest. Sjekka det enkelt ved å bare bruke "switch user" brytern. Som jeg sa så oppstår dette når jeg prøver å gå inn i den andre mappa, jeg har to, hvor den ene er lagt inni den første (dere forstår?). Snubla over en annen feil tidligere idag, prøvde å innstallere age of empires 2. Når installasjonen kom til 50% stoppa alt opp, nei systemet hengte seg ikke, det bare stoppa. dvd spillern spinna også ned plata nogenlunde fort også. Så sto vi der da å så på "50%", pent tall når man tenker over det egentlig. prøvde å innstallere på en annen harddisk og litt sånn forskjellig, nei da 50% sa'n. Jeg mistenkte at det var noe galt med plata, spillet er tross alt ganske gammelt, kanskje plata hadde fått en dyp ripe, kanskje blitt truffet av et russisk nøyaktighets EMP felt eller no der om kring (sarkasme igjen). Vet dere hva jeg gjorde? Jeg switcha tilbake til xp, da gikk innstallasjonen så knirkefritt som det går ann å få det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg sliter med det samme, bare at for min del gjelder det C:\WINDOWS sine undermapper.Jeg kommer meg ikke inn der, og jeg er pålogget admin-konto. Det kommer opp en feilmelding om at jeg trenger administrator-rettigheter (eller noe sånt), og ber meg vennligst logge på en konto med det. Du er ikke pålogget adminkonto hvis du ikke spesifikt har enabled administratorkontoen. Du selv som bruker har ikke alle rettigheter. Og hvordan gjør jeg det? Dette virker mer fremmed for meg enn Ubuntu gjorde første gang jeg boota. 4 bekreftelser for å opprette ny mappe på start-menyen, 2 bekreftelser for å slette snarveier, 3 for å flytte ting rundt omkring. Må si jeg begynner å bli veldig lei. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 hakke så mye peil, men så vidt jeg vet er det lagt inn en administrator i vista fra før av. den er best som administrator, men anbefales ikke å brukes hele tiden pga dårligere sikkerhet. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 høyreklikk på fila, og velg 'run as administrator' Bleh helt enig dog..Vista virkelig er slitsom Gikk tilbake til XP da jeg synes Vista er ikke bra nok enda Janster Lenke til kommentar
pong Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg sliter med å forstå vitsen med vista utenom de to opplagte "perks", altså 3d skrivebordet (aero?) og directx 10. Utafor fordelen med å kunne spille halo 2 og se på vakre skrivebordselementer så er det bare ulemper, det suger kraft ut av maskina di. For eksempel command and conquer 3 lister systemkravene høyere hvis du kjørerer vista, skulle ha 512 megs med ram på xp men 1 gig på vista! Det skal vist være problemer med drivere enda også. Hva er vitsen? sitter jeg igjen med. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vista er sikrere, feks dialup programmer som du får fra lugubre sider kan ikke kjøres i Vista pga sikkerheten, samt at alt du gjør må bekreftes, 2-3000 ganger. Men mange spille produsenter går bort ifra Vista og DxX da det er mildt sakt, ELENDIG ytelse. Laptopper: om du har 1 GB minne på laptop og intergrert skjermkort, har du degselv og takke... Vista krever 512MB minne i boot, skjermkort MÅ være minst 64 MB, så hipp hurra for....Windows Millenium MK2 (ergo, Vista om du ikke viste det). Lenke til kommentar
pong Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 dæven, 512 i boot aleine? altså booter ikke vista under 512? Vil det rett å slett kræsje? Virtuelt minne(pagefile) da? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vista krever 512MB minne i boot, skjermkort MÅ være minst 64 MB, så hipp hurra for....Windows Millenium MK2 (ergo, Vista om du ikke viste det). Bullshit! Hvem har ikke mer enn 512MB minne i dag, med de minneprisene? Ingen grunn til ikke å skaffe seg minst 2GB, så det du sier henger ikke på greip. Hold dere langt unna Vista hvis dere ikke har maskinvare som tåler det! Installer Windows98 og slutt med å klage på at verden går fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå