Gå til innhold

Kapret browser, og finner ikke hjelp på nett...

Anbefalte innlegg

En kjenning ringte meg i dag å trengte hjelp til en kapret PC, og jeg regnet med det var en times jobb å fikse den slik det bruker å være, men ikke denne gangen...

Stakk innom i dag, men måtte gå hjem med uforettet sak for å gjøre mere research.

Det var tilsynelatende to problem. AntiVirGear var installert, men den har jeg funnet oppskrift på å fjerne.

Det andre problemet var verre.

Startsiden i IE var kapret av en side jeg kun anbefaler datakyndige å besøke - på eget ansvar.

Når jeg besøker denne siden med min firefox, dukker det opp en "warning" med den vanlige leksa :roll:

h**p://securelifetime.com/

Jeg googlet denne siden, og fikk 3 treff å ingen hjelp. Fant ingenting på whois heller. Noen her som kan løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvilken oppskrift du har for AntiVirGear, men vil tro det andre problemet har en sammenheng.

Så jeg tillater med å gi en oppskrift:

1. Hent Smitfraudfix, legg det på skrivebordet

Restart i sikker modus (tapp F8 under oppstart, velg sikker modus)

Kjør Smitfraudfix, velg valg 2.

2. Last ned SAS, installer, oppdater og kjør en full (Complete) scan.

3. Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile".

Loggfilen kopierer du og poster sammen med loggen fra SAS (preferences->statistics/logs)

Lenke til kommentar

Jepp, men da var alt i orden. Smitfraudfix tok antivigear og ordnet browser kapringen. SAS fant noen få tracking cookies, men ikke noe utover det. Kjørte også Hijackthis, men jeg har ikke loggen her. Men jeg fant heller ingenting mistenkelig da jeg gikk igjenom den.

Lenke til kommentar

Høres fint ut.

Du bør nullstille gjenopprettingsmappa slik at du ikke blir infisert ved en evt. systemgjenoppretting.Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting .

Sett merke framfor "Slå av Systemgjenopprettingen .....",

restart pc,

fjern merket igjen for å aktivere funksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...