Are.......... Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste, så den havnet her. Kjøpte oss en ny TV er for noen dager siden. Denne TV'en. Problemet er det at når jeg skal koble opp for å spille med min Xbox 360, så ender jeg opp med et fortreffelig bilde, men uten lyd. Det er da denne kabelen jeg bruker. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har en anelse av at jeg trenger en ekstra kabel, men i så fall hvilken? Var innom denne "Toslink optical digital audio cable" (som det står om i en av sidene som er linket), men aner egentlig ikke. Takker for svar! Burde kanskje blitt postet i Microsoft.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 kaste den ut av vinduet? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 jeg tipper du bruker component på den kabelen. (Den grønne, blå og den røde). Du tror kanskje at dette er alle kablene du trenger, men det er feil. Dette er bare kablene for bilde. Du skal allikevel bruke den helt røde og den helt hvite kabelen til lyd. Totalt blir det da 5 plugger som skal brukes, eller alle utenom den gule som er kompositt video. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Hmm. Jeg bruker faktisk de 5 kablene som du sier. Den helt røde og den helt hvite har jeg satt inn på to plasser hvor det virker helt logisk at de skal være, men fortsatt ingen lyd. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Virker som om dette er min løsning. Gir da mening det? Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en slik "Toslink digital audio cable"? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Den får du kjøpt på biltema, clas ohlson + mange nettbutikker.. komplett.no, mpx.no osv... Men hadde jeg vært deg hadde jeg reklamert på TVen om ikke phono-inngangene funker på den. ps: den toslink-kabeln er en optisk kabel.. skal du bruke den må du ha en optisk inngang på TVen eller stereoen. Endret 22. oktober 2007 av kehax Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Den får du kjøpt på biltema, clas ohlson + mange nettbutikker.. komplett.no, mpx.no osv... Men hadde jeg vært deg hadde jeg reklamert på TVen om ikke phono-inngangene funker på den. ps: den toslink-kabeln er en optisk kabel.. skal du bruke den må du ha en optisk inngang på TVen eller stereoen. Mye jeg ikke skjønte av siste post her. 1. Reklamert på TV'en? 2. Hva er en Phono-inngang? 3. Optisk inngang på TV'en? 4. Noe norsk navn på den "Toslink digital audio cable"? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Mye jeg ikke skjønte av siste post her. 1. Reklamert på TV'en? 2. Hva er en Phono-inngang? 3. Optisk inngang på TV'en? 4. Noe norsk navn på den "Toslink digital audio cable"? 1. Reklamere på produktet ja. Det gjør du ved å bære kassa tilbake dit hvor du kjøpte den og si til dem at du vil reklamere fordi phono-inngangen ikke fungerer (du bør jo forsikre deg først om at dette er problemet). 2. Det er inganger bak på din TV hvor du putter inn en hvit og en rød plugg for å få lyd. 3. En toslink-kabel overfører signalene sine ved hjelp av lys, dermed navnet "optisk". For at du skal kunne bruke en slik kabel må du ha inngang på din TV for en slik type kabel. 4. 'Optisk lydkabel' er vell det norske navnet på kabelen. Her har du foresten kabelen på komplett.no Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Mye jeg ikke skjønte av siste post her. 1. Reklamert på TV'en? 2. Hva er en Phono-inngang? 3. Optisk inngang på TV'en? 4. Noe norsk navn på den "Toslink digital audio cable"? 1. Reklamere på produktet ja. Det gjør du ved å bære kassa tilbake dit hvor du kjøpte den og si til dem at du vil reklamere fordi phono-inngangen ikke fungerer (du bør jo forsikre deg først om at dette er problemet). 2. Det er inganger bak på din TV hvor du putter inn en hvit og en rød plugg for å få lyd. 3. En toslink-kabel overfører signalene sine ved hjelp av lys, dermed navnet "optisk". For at du skal kunne bruke en slik kabel må du ha inngang på din TV for en slik type kabel. 4. 'Optisk lydkabel' er vell det norske navnet på kabelen. Her har du foresten kabelen på komplett.no Hmm. Var inne på den phono-inngangen (tror det var en phono ihvertfall) ja. Det virker helt logisk at hvis jeg putter den røde og blå inn i de to inngangene, så skal det bli lyd. Er det noe mulighet for å sjekke om TV'en min støtter den der optiske lydkabelen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det virker helt logisk at hvis jeg putter den røde og blå inn i de to inngangene, så skal det bli lyd. Ikke hvis det er en utgang. Eneste rød + hvit kontakt på denne TV-en er AUDIO OUT. Har du åpnet bruksanvisningen, eller har du i det hele tatt sett etter hva det står på inngangene eller putter du bare inn en plugg der du tror den hører hjemme? Hvis du bruker komponentsignal så kobler du til inngang EXT3 og hvis du ser rett under de tre phonokontaktene så er det et hull for 3,5 mm minijack med teksten AUDIO L/R. Du trenger altså en overgang fra to phonoplugger til en minijack. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Har åpnet bruksanvisningen, lest hva som står på inngangene og puttet de inn der jeg trodde de hørte hjemme. Jeg så det da faktisk som logisk at når det stod AUDIO OUT, så betydde det da at jeg måtte sette den røde + hvite kontakten inn på den plassen for at lyden skulle komme ut. Så takk for den avklaringen om at det ikke var noe galt med TV'en. Og da skjønner jeg også ganske godt hvordan det med den minijack-kabelen som det står om i bruksanvisningen. Så den kabelen (minijack?) går da fra det punktet under "EXT3", til hvor? Er litt usikker, vil helst være 100 % sikker på at det blir greit hvis jeg kjøper en kabel, før jeg kjøper den. Har du akkurat samme TV eller Mr D? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Du trenger en slik (fra f.eks Clas Ohlson): Kobles mellom EXT3 på TV og rød + hvit plugg på Xbox-kabelen du linket til i første post. Nei, jeg har (dessverre) ikke den TV-en. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Ah, konge! Da faller bitene på plass. En lettelse. Skjønte det faktisk nå og går vel for et innkjøp av den kabelen innen i morgen. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå