tacomodo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg driver for tiden å vurderer å installere vannkjøling for prosessor og skjermkort og lurer i den forbindelse på hva som ville være det ultimate oppsettet når man har kriterier som mine (i prioritert rekkefølge): * Stille(!) * Må få plass *i* kabinettet, og ikke være ubeleilig som f.eks en svæær ekstern radiator eller trenge ettersyn hver fjerne uke eller så. Pris er ikke så nøye såfremt det ikke går over stokk og stein, og det skal ikke overklokkes nevneverdig. Prosessor, hovedkort og skjermkort er P5b, E6600, Geforce 7950 GT Hadde noen giddet sette opp en handlevogn for meg? Evt. anbefale et kabinett med integrert løsning? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Kjøling på GPU, CPU og evnt. harddisk ser jeg for meg, med Apogee GT(CPU-Blokk), Swiftech MCW-60(GPU) og en mindre restriktiv HDD blokk. Det er jo egentlig det eneste som støyer. Både ram og hovedkort har passive kjølere regner jeg med, så ikke vits med kjøling på de. Som pumpe tenker jeg MCW-655 (Laing D-5) version B, dvs med hastighetsregulator. Så parrer du dette med en dobbel radiator og noen stillegående 120mm vifter. Dette for du vel for rundt 1500kr kan jeg tippe vis du bestiller fra utland(sidewindercomputers og petras'tech shop) men kan fort bli en tusenlapp dyrere skal du handle fra microplex. MHV Todda7 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Flotters! Har du noen link til MCW-655 og en radiator? Gjerne norske butikker Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Bråker den pumpen noe særlig? Ser ikke at det står oppført noe desibel Endret 22. oktober 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Bråker den pumpen noe særlig? Ser ikke at det står oppført noe desibel Vis du bruker den medfølgende vibrasjonsisolerende puten bråker den så og si ingenting. Jeg er veldig fornøyd med min. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar folkens. Jeg var på nippet til å bestille alle delene til todda7, men det ble omtrent like dyrt som det kabinettet jeg opprinnelig så på og ble helt forvirret av alle smådelene som kulle til, dimensjoner, pumpe l/time osv, så jeg har nå bestilt Gigabyte Mercury i stedet. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar folkens. Jeg var på nippet til å bestille alle delene til todda7, men det ble omtrent like dyrt som det kabinettet jeg opprinnelig så på og ble helt forvirret av alle smådelene som kulle til, dimensjoner, pumpe l/time osv, så jeg har nå bestilt Gigabyte Mercury i stedet. Lykke til. Du slipper streve med å legge slanger, teste for lekkasjer o.l da.. Greit når man skal ha vannkjøling for første gang. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Dersom denne er stillegående, ser det ut som en interessant løsning. Men kjøler den kun cpu eller vil den også kjøle gpu? Finnes det eventuelt utstyr for å bygge den ut til å kjøle gpu? Hører gjerne noen erfaringer når du har fått den montert. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Dersom denne er stillegående, ser det ut som en interessant løsning. Men kjøler den kun cpu eller vil den også kjøle gpu? Finnes det eventuelt utstyr for å bygge den ut til å kjøle gpu?Hører gjerne noen erfaringer når du har fått den montert. Kun CPU blokk følger med, men du kan jo kjøpe matchende slanger og en GPU blokk til, uten problemer. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Ja, planen er å kjøpe blokk til skjermkortet også når jeg handler 8800 GTX, men det må vente litt. Det er også bra at vannet ikke går i serie gjennom komponentene, men går parallellt. Det betyr at man også kan koble på en radiator til om man vil, om man senere vil "oppgradere" litt. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Vært og hentet kabinettet nå og det er den største pakka jeg noensinne har sett på et kabinett! Gleder meg som en unge til å komme hjem! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Vært og hentet kabinettet nå og det er den største pakka jeg noensinne har sett på et kabinett! Gleder meg som en unge til å komme hjem! Heldiggris. Si ifra om hvilke temperaturer du får da, og hvor stille det er. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Gidder du å sjekke om det er plass til en ekstra 240-radiator i kabinettet? En så liten radiator kan bli litt knapt hvis en R600 er med i bildet . Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Sjekker gjerne temperaturer, men kan noen foreslå et bra program? Fant "Speedfan", men det virker litt crappy. Det er vel uansett for tidlig å slå fast noen temperaturer i og med at kjølevesken bare har sirkulert en timestid. Haalo, jeg tror du skulle fått plass til litt av hvert. Det er miditower, men tror heller jeg ville kalt det "miditower" med gåseøyne. Største miditoweret jeg har hatt noen gang. Jeg elsket alle de smarte løsningene. Jeg var litt skeptisk når jeg så det var harddisk skinner man måtte putte på, men det viste seg at det bare var å dytte de inn på siden, ingen skruer. CDROM o.l. låses bare med noen greier etter at du har skjøvet de inn. Når det gjelder støynivå så er det rimelig stille, men det er litt vanskelig for meg å si før jeg får blokk til skjermkortet som går på full guffe konstant. Edit: Her er et kjapt mobilbilde av maskinen skrudd på Endret 24. oktober 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du får lage en liten test som du legger ut her Angånde program for å sjekke temperatur med så har du everest og coretemp. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Etter en natt med idle, bare downloads har stått på, så ligger tempen på 32 på CPUen iflg. Speedfan. Coretemp melder 21 grader på både core1 og core2. E6600 ikke overklokka. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Idle temps har ikke så mye og si.. LUKTER ULOVLIG NEDLASTING?! Prøv load temp(orthos, occt, prime95 osv) og ta tempen med enten coretemp eller everest. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Enten så er dine kjernetemperaturer gale eller så er "CPU temp" gal. "CPU temperature" (tcase) vil nemlig *aldri* være høyere enn varmeste kjerne (tjunction). Som en hovedregel så er "CPU temperaturen" (tcase) ca 15 grader lavere enn varmeste kjerne (tjunction). Men forskjellene kan bli en del mindre ved "idle". Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja, ikke vet jeg. Her er i alle fall et screenshot tatt etter et par timer TF2. Kan også nevne at temperaturen på rommet her nå må være ganske høy. Ovnen på fullt i hele dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå