Satians Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ska gå til innkjøp av nye Musikk/multimedia spiller.. Er litt itvil om hva jeg skal velg. Har to alternativer jeg tenker på det er Ipod nano, den nye vesjonere 8g eller Creativ Zen 8g. Noen som har noen gode råd, eller en halt annen spiller... Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 ZEN hvis du vil ha en GOD spiller som støtter MANGE formater. Nano hvis du vil følge strømmen. Desuten finnes det en tråd på dette allerede..? Lenke til kommentar
torslo Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 creative er jo kvalitet, så eg ville "avslutta" strømmen litt og valgt den Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja den er bra? Lyd også? Hmm, synes nano virker så mye bedre men er vel bare det at den ser så kult ut.. lol.. Men hvordan er det med skjermen? zen bilde ser så kjedelig ut.. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Zen sin skjerm er nok mye bedre... Men minnekort leseren er vist helt ræva og det er noen som har hatt problemer med hodetelefoninngangen... Selv er jeg ingen stor Apple fan men hva som er best er smak og behag... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Zen sin skjerm er nok mye bedre... Men minnekort leseren er vist helt ræva og det er noen som har hatt problemer med hodetelefoninngangen... Selv er jeg ingen stor Apple fan men hva som er best er smak og behag... Problemer? Har sett et par reviewer nå og går selv for en Zen Men problemer ang hodetelefoninngangen? Link? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Creativ, uten tvil. Ipod er jalla. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Det står en del om minnekortleseren her på forumet, og det er her jeg har lest det med hodetelefoningangen... Lengre ned på denne tråden om hodetelefoninngangen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=850700&hl= Minnekortfunksjon nevnt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=creative+zen Endret 27. oktober 2007 av snillest Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Creativ, uten tvil. Ipod er jalla. Oj, dette oppklarte en hel del ja... takker for et informativt innlegg... OT: Har et inntrykk av at byggekvaliteten til Creativ Zen er noe "slarkete"... syns den knirker når man bruker den. Gir på ingen måte en følelse av kvalitet. På dette området er iPod overlegen (etter min mening ) Lydkvalitet og kvaliteter forøvrig kan jeg ikke utale meg om da jeg ikke har testet Creativ'en nok... Edit: Må nok moderere meg med tanke på utsagnet "slarkete" om akkurat denn spilleren, men det er en generelt inntrykk jeg har av spillerene fra creativ... middels byggkvalitet Endret 27. oktober 2007 av Duckhunter Lenke til kommentar
SRD Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Creativ, uten tvil. Ipod er jalla. Oj, dette oppklarte en hel del ja... takker for et informativt innlegg... OT: Har et inntrykk av at byggekvaliteten til Creativ Zen er noe "slarkete"... syns den knirker når man bruker den. Gir på ingen måte en følelse av kvalitet. På dette området er iPod overlegen (etter min mening ) Lydkvalitet og kvaliteter forøvrig kan jeg ikke utale meg om da jeg ikke har testet Creativ'en nok... Edit: Må nok moderere meg med tanke på utsagnet "slarkete" om akkurat denn spilleren, men det er en generelt inntrykk jeg har av spillerene fra creativ... middels byggkvalitet Creative blir i hvert fall ikke tildekket av riper på en uke;) Men får nok litt mer plastikfølelse av Creative ja. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Creative blir i hvert fall ikke tildekket av riper på en uke;) Men får nok litt mer plastikfølelse av Creative ja. Joda, enig med deg der, men dette var heldigvis ikke et problem med Mini og Nano (2gen.) Litt skuffet over at Apple gikk tilbake til "ripbar" overflate... men det hindrer meg ikke i å kjøpe en Nano (3 gen.) på tirsdagen Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Det står en del om minnekortleseren her på forumet, og det er her jeg har lest det med hodetelefoningangen... Lengre ned på denne tråden om hodetelefoninngangen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=850700&hl= Minnekortfunksjon nevnt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=creative+zen Creative har ikke valgt den mest oversiktlige måten å navngi produktene sine, men merk at hodetelefonproblemene omtalt her gjelder Creative Zen Micro, en eldre harddiskspiller som stilte i samme klasse som Apple iPod Mini. Den spilleren det er snakk om her er Creative ZEN (for ordens skyld med store bokstaver). Minnekortfunksjonen er et minus, men ikke nødvendigvis i forhold til en spiller som ikke har mulighet for minnekort i det hele tatt. ZEN er en av to-tre andre spillere jeg vurderer selv, men det som taler mest i mot er at jeg vil prøve noe nytt, selv om jeg er fornøyd med Vision:M-en min, kan det gjerne bli litt kjedelig med samme basisen. Kvaliteten er også det sterkeste kortet denne har på hånden sammenlignet med de andre, spesielt da jeg vet at Creatives system for retur fungerer som det skal, og slipper da å stå med skjegget i postkassen og en surt dyr brevvekt. Endret 28. oktober 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ville kjøpt Sandisk Sansa eller Sony NWZ. Begge er billigere enn konkurrentene, og har drag and drop filoverføring (dette har også Creative, men ikke Apple). I forhod til konkurrentene har Sony lengre batterilevetid, mens Sandisk koster mye mindre. Sony har ca 10t lengre batterilevetid, og koster mellom to og fire hundre kr mindre enn henholdsvis Apple og Creative. Sandisk koster igjen tre hundre mindre enn Sony, men er litt større enn resten, og har batterilevetid på linje med Apple og Creative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå