Gå til innhold

Gamer-pc (Trenger hjelp til handleliste)

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til handleliste, kan noen ordne det? det skal helst ikke være mere enn 10k.Den skal kunne kjøre COD4, og kanskje crysis eller må :p valg handleliste ut ifra denne dataen. .Dere kan ta de tingene jeg blir anbefalt til og bytte ut med, grunnen til jeg ikke gjør det er fordi jeg har ikke så mye peiling på sånt =)

-Takk eQnaX ;)

Endret av eQnax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke så mye å hente utifra det oppsettet hvis maksprisen din er 10.000,-. Dvs bytte ut deler til kraftigere saker.

COD4 tror jeg du skal klare uten problemer.

Her kan du lese litt om Crysis; systemkrav

Men har du tid til å vente til spillet er ute så får du høre med andre her hva som skal til for å få full guffe utav spillet. Selv anbefalte systemkrav kan til tider bli i minste laget for kresne gamere ;)

Har hørt så mye skryt om det spillet så jeg innbiller meg nesten at man må ha et 8800GTX :hmm: om det stemmer får man vente og se.

Endret av cheeba33
Lenke til kommentar

Du kan alltids bytte fra Quad til Dual E6850. Da sparer du en tre hundre kroner tenker jeg. Uklokka skal visstnok E6850 være bedre til spill i dag. Quad passer bedre dersom man driver med flere tunge programmer samtidig. Quad er den nye teknologien og mer fremtidsrettet, men innen spill og slikt designes for å bruke denne fullt ut er det kanskje på tide å bytte uansett.

Jeg har alltid vært klar for å kjøpe noe som er litt dyrere bare for å få med meg en ny teknologi, men det viser seg alltid at det ikke blir brukt på de nye områdene i praksis før det blir på tide å kjøpe en ny pc uansett. Og da er det samme dillemmaet igjen. Derfor har jeg begynt å tilpasse meg det som passer best til spill og slikt pr. i dag, og blåser i å kjøpe de nye teknologiene. Men neste gang jeg kjøper pc regner jeg med at det blir en Quad eller noe sånt ja :)

Hm... burde du ikke kjøpe PC6400-ram i stedet for 5400? Mente at det var 6400 (800mhz) som skulle være tingen.

Seagate Barracuda bråker visst litt. Kan være en idé å kjøpe Samsung i stedet, og de er bittelitt billigere også tror jeg. Jeg kjøpte 2x500gb Samsung pga dette. Men ditt fokus er vel uansett ikke å få en mer stillegående pc?

Lenke til kommentar

Mus: Logitech MX518 - det er den jeg har. Veldig fornøyd med den.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307658

Tastatur: Logitech OEM Ultra X - flatt keyboard. Tastene er lavere, slik som på en laptop. Mye bedre respons og superdeilig å skrive på med touch. Har vært mitt favorittastatur i årevis, og venter nå på mitt 4de eller 5te eller noe (ryker gjerne ett i året pga colasøling :p. Forresten er det bare å skylle det i vasken og la det renne av, tørke med tørkepapir og evt. kjøre på med hårføneren litt forsiktig. Problemet da er at det gjerne må gjøres en gang i døgnet siden det blir litt seigt en stund etterpå. Men det var en digresjon hehe).

https://prisguiden.no/product.php?productId=18380

Lenke til kommentar

Eller er det tastaturet fra den serien som heter det? tongue.gif

Gudene vet ^_^

Mus og tastatur er veldig veldig smak og behag - mer enn noe annet av pcutstyr. Tør egentlig ikke anbefale noe jeg wink.gif.

(Men Logitech-keyboardet er Ultra X-deilig!)

Hehe, da får vi annbefale at han horer litt på prisguide så han får se hva som selges på markedet inv_biggrin.gif
Lenke til kommentar

Okei Takk folkens :) Jeg vet jeg kunne ha spart masse penger hvist jeg hadde bygget en data selv.

fordi da kunne jeg ta produkter fra det butikke som er billig, men går det anet og levere delene til feks. Elkjøp eller datakjeden og be dem om og bygge den.

Lenke til kommentar

Eller er det tastaturet fra den serien som heter det? tongue.gif

Gudene vet ^_^

Mus og tastatur er veldig veldig smak og behag - mer enn noe annet av pcutstyr. Tør egentlig ikke anbefale noe jeg wink.gif.

(Men Logitech-keyboardet er Ultra X-deilig!)

Hehe, da får vi annbefale at han horer litt på prisguide så han får se hva som selges på markedet inv_biggrin.gif

/sign ;D

Lenke til kommentar
går det anet og levere delene til feks. Elkjøp eller datakjeden og be dem om og bygge den.

Lov å spørre. Men vet ikke om de orker å bruke tid på en som kommer "drassende" med et lass av pc-deler som ikke er kjøpt hos de, selv om de får betalt :) Og det hadde ikke forundra meg om de sa at de ikke stiller noen garanti hvis noe går skeis.

Det er ikke noen heksekunst egentlig, og det følger gode manualer til hvordan du skal feste delene. Det verste er vel kanskje prosessoren, også at du er påpasselig med å koble alle ledninger. Det i seg selv er jo en enkel sak, men hvem-hva-hvor osv.

Skjermkort og minne er bare et par klikk så er de på plass.

Helt sikkert noen her inne med samme deler som vil hjelpe deg. Du lærer jo en del av det også, hvis det er av interesse :thumbup:

Lenke til kommentar

Når du skrev det så fikk jeg lyst til og bygge selv :p Da kan jeg tenke meg og bygge selv.

Men kunne noen lage en handleliste ifra det jeg ble anbefalt og bytte ut med? Helst ikke over 10k med frakt altså :p

Takker til alle som gidder og hjelpe meg med handlelista ;):hmm:

Glemte noe kunne noen også ha hjulpet meg med og bygge? eller kunne gitt meg info via. Msn f.eks`?

Du kunne jeg filmet også sendt det på msn om jeg gjør det riktig xD vil helst ikke få en fucked up data hvist dere skjønner hva jeg mener.

Endret av eQnax
Lenke til kommentar

Jeg har lest ferdig :p Ikke så vannskelig og bygge selv, så jeg går for å bygge selv :)

Da trenger jeg en siste anbefaling, kunne noen lage en handleliste til de produktene fra komplett eller så kan du bytte ut de du synes burde være bedre :D men husk hold deg til 10k plase.

Lenke til kommentar
...eller så kan du bytte ut de du synes burde være bedre :D men husk hold deg til 10k plase.

Hvis "du" er meg så har jeg aldri plukket varer fra den prisguiden, så det overlater jeg til andre som kan fikse det mye kjappere, bedre og billigere :)

Jeg trives best i den konfigureringen på komplett, syns den er oversiktlig og fin :D

Lykke til da :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...