Ida1725 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har kjøpt meg nytt panasonic NV-GS230 kamera. Fordi jeg har Vista på min maskin, måtte jeg laste ned programvaren som fulgte med via nettet. Fikk ikke cden som fulgte med til å virke. Jeg klarte dette, og programmene SweetMovieLife og MotionDV virker som de skal. Men for en helt nybegynner på videoredigering (og i det hele tatt å laste video ned fra kamera til PC-en) virker dette fryktelig komplisert + engelsk versjon gjør det enda mer trøblete når man enda ikke har blitt kjent med de ulike begrepene. Hvis ikke jeg har tatt feil så virker det som de fleste gratisprogrammene er på engelsk?? Derfor lurer jeg på hva dere andre har av erfaringer med Windows movie maker?? Umiddelbart virket det ganske ok på meg, med norsk versjon. Er det et ok program å bruke for nybegynnere?? Finnes det ett bedre alternativ?? *grønn* Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Windows Movie Maker er helt ok til å begynne med, men er ganske kjipt, mye pga at man bare har et spor for video, et for tekst og et for musikk. Er bare å starte med Windows Movie Maker, men etter hvert så vil jeg anbefale at du skaffer deg et bedre program. Kan anbefale Sony Vegas på det sterkeste, det er lett å lære, men man har for det uendelig med muligheter. Lenke til kommentar
Robols Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei Jeg startet med WMM, men gikk rett over på Sony Vegas. Nå bruker jeg både Sony Vegas og Adobe Premiere Pro. Om jeg hadde vært deg ville jeg startet med Pinnacle eller Sony Vegas. Etter hva jeg har hørt skal Pinnacle ikke være vanskelig å lære. Sony Vegas er heller ikke vanskelig å lære seg. Om jeg ikke tar feil er Pinnacle Studio 11 kompatibelt med Windows Vista. Så spørs det jo også hvordan videoer du ønsker å redigere, og hva du krever av et redigeringsprogram. Ellers synes jeg kanskje at noen av Pinnacle programmene kunne passet til deg, ettersom du ikke har så mye erfaring. Lykke til Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg startet med WMM - og det gikk helt greit. Nå bruker jeg Sony Vegas, som er et langt bedre prog, men som ikke er spesielt vanskelig å bruke. Om jeg var deg ville jeg starte med WMM, for om du starter med f.eks vegas, kan det virke overveldende og avansert - og da kan en miste motivasjonen. WMM går fort å lære seg, og man ser raskt begrensningene, så kan du prøve noe litt mer avansert når du har lært de grunnleggende trinnene i redigering med WMM. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå