Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Upc - chello??

Anbefalte innlegg

Jeg har ett bittelite problem, har nettopp fått Upc Chello, men jeg kommer ikke på "nett" via upc..ALT er koblet riktig, modemet får kontakt, jeg får ip adresse, får til og med pinget ut! så hvorfor i granskogen kommer ikke IExplorer på nett? alt skal være riktig satt opp, motta alle instillinger automatisk..

Noen som har noen forslag til hva det kan være?

Upc mente det kunne være brudd på tp kabelen..haha.. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner fortsatt ikke stort jeg.. Har nå prøvd å legge til proxy server innstillingene i IE, men det skjer fortsatt ikke stort..

Men jeg får fortsatt pinget ut på nett?!?!? HVORFOR??!?? tipper over snart jeg..

Var en kar fra UPC her, og han skjønte absolutt ingen ting, han greide å forklare meg att ett ping var en tcp/ip pakke, så siden jeg fikk pinget så burde jeg jo komme på nett.. skulle sett ansiktet hans når jeg forklarte han om ICMP, tcp/ip.. måtte jo brife litt når han var så j**** hjernedød..

Er det noen som har noen forslag til hva mere jeg kan gjøre? bortsett ifra å kaste hele UPC greia på havet?

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke giddi å bruke proxyen til UPC.

Har du prøvd å laste ned en annen nettleser, feks Opera, og sjekka om det funker? (Mulig du har noe rusk i IE-innstillingene fra gammelt av, f.eks. under verktøy -> alternativer -> tilkoblinger, hva vet vel jeg...)

Edit: Opera kan lastes ned via ftp: opera.online.no path: /pub/online.no/mirrors/operasoftware

Lenke til kommentar

Har du kjørt veiviseren for internettilkobling? Det er så enkelt at man ofte ikke tenker på det. Har hjulpet hos flere når de ikke finner noe feil på innstillingene i nettleseren

Forøvrig så har UPC hatt problemer med forbindelsen i Oslo og Stavanger igår Torsdag, men det ble løst utpå dagen så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...