Gå til innhold

kamera kjøp! HJELP! ^^

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe kamera, 6000-8000kr

Er forvirra, lønner det seg og kjøpe HD camera eller sånn hakket eldre enn HD. (veit ikke hva det heter)

Må innrømme at jeg ikke har gjort så mye research, men vær så snill og hjelp meg ^^

Skal spille inn storfilm i sommer, så kameraet bør være ganske bra.

Skal kjøpe til ekstern mic, så lyden er ikke så farlig.

Det som er viktig er at bildet er veldig bra!

Fint om det hadde vært lang batteri tid, men det er ikke så veldig farlig.

Tenker på Panasonic NV-GS500E-S, selv om det ikk er HD...:S og Canon HV20 =)

Hva bør jeg kjøpe? er det andre kameraer jeg kanskje bør satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs om du har maskinkraft til å redigere HDV, som Canon HV20 leverer. Har du det, kan bør du kanskje satse på det, siden det leverer 25P i HDV, og det kommer godt med hvis du går for et mer filmlikt bilde.

GS500 er også et veldig bra kamera, som en del bruker til amatørfilm. Da har du den manuelle fokusringen, mens på HV20 har du bare et lite hjul. Sammen med Røde VideoMic så er begge gode alternativer til ditt formål. Det er bare det med å redigere HDV.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...