Fox9 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 One of the world's most-used pirate film websites has been closed after providing links to illegal versions of major Hollywood hits and TV shows. The first closure of a major UK-based pirate site was also accompanied by raids and an arrest, the anti-piracy group Federation Against Copyright Theft (Fact) said today. A 26-year-old man from Cheltenham was arrested on Thursday in connection with offences relating to the facilitation of copyright infringement on the internet, Fact said. Article continues The arrest and the closure of the site - www.tv-links.co.uk - came during an operation by officers from Gloucestershire County Council trading standards in conjunction with investigators from Fact and Gloucestershire Police. Fact claims that tv-links.co.uk was providing links to illegal film content that had been camcorder recorded from cinemas and then uploaded to the internet. The site also provided links to TV shows that were being illegally distributed. Visitors to the site could get access to major feature films, sometimes within days of their initial cinema release. Recent links took users to illegal versions of the Disney/Pixar animation sensation Ratatouille as well as to most of this summer's blockbusters. "Sites such as TV Links contribute to and profit from copyright infringement by identifying, posting, organising, and indexing links to infringing content found on the internet that users can then view on demand by visiting these illegal sites," said a spokesman for Fact. The group's director general Kieron Sharp said TV Links was the first major target in a campaign to crackdown on web piracy. "The theft and distribution of films harms the livelihoods of those working in the UK film industry and in ancillary industries, as well as damaging the economy," he said. Roger Marles, from Trading Standards said sites such as TV Links allowed people to break UK copyright law. "The 'users' are potentially evading licence fees, subscription fees to digital services or the cost of purchase or admittance to cinemas to view the films," he added. The British Video Association estimates that at least £459m was lost to the video, film and TV industries due to piracy in 2006. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Merket det i dag. F*** og, de hadde bra utvalg! Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Veldig bra! Gi oss lovlig og rimelig nedlasting av film og TV-serier, så snakker vi. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Brukte den siden en del før, men var en del tull på filmer som blir slettet og lav kvalitet på filmene... Er ikke noe tap for min del at den siden ble stengt Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Synde saker. Det var godt å sette seg ned i stolen, skru på Wiien og surfe inn og se noen episoder av favoritt showet. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Dette er ikke noe stort tap for min del, men litt synd er det, ettersom det var en god del serier der som jeg ikke fant andre steder. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Testet den ut noen ganger, men var ikke veldig imponert. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er ikke akkurat filmentuasiaster som ser filmer tatt opp med camcorder på kino i grainy youtube-kvalitet. Det finnes uansett en del andre lignende sider, så dette er ingen katastrofe. Som å kappe hodet av en Lernaean Hydra. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Camcorder-filmer er ikke for ekte filmhuer nei Trur jeg har lasta ned 2 filmer i hele mitt liv, ikkeno slår å ha filmen i hylla Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Mye kjekkere å ha filmene i hylla, ja. Ikke noe spesielt kjekt å se filmene med crappy kvalitet heller. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 For all del, skjønner at folk ikke tar seg råd til å kjøpe film hele tiden. Men jeg føler at det er den beste investeringen man gjøre. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fordelen med sider som denne er jo at filmene/seriene kun streames over nettet.(noe som er 100% lovlig for oss forbrukere å gjøre) Minuset er jo selvsagt det at det generellt er veldig dårlig kvalitet på streaming... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Så piloten til Seinfeld der. Det var alt. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvem bryr seg, når det finnes tonnevis med lignende og muligens bedre sider Lenke til kommentar
hsds Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tv-Links hadde greid å samle sammen et enormt utvalg ihvertfall. Men går dette mer på at de bevisst lastet opp serier til youtube osv for så å linke til de? Om man bare skulle samlet lenker til diverse klipp, så burde vel ikke det være ulovlig? Har aldri sjekket ut filmsiden deres, så for all del - kan være det var noe mer muffens der.. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Som folk her nevner, og som enklte innlegg viser, så vil man nok oppnå lite ved å legge ned denne siden Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 De vinner ikke noe særlig på å legge ned slike sider nei. De er som kakerlakker... Trakk på en så dukker det opp tre andre. For min del så likte jeg TV Links. Jeg brukte å se enkelte filmer der, for å deretter kjøpe de om de er bra. Enig med de som sier at ingenting slår å sette seg ned i soffan og slenge føttern på bordet med en cola og en pose pottis og se på DVD med full surround Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Det dreper jo filmopplevelsen, om du først ser filmen med dårlig kvalitet. Første gang du ser en film pleier ofte å være den beste opplevelsen. Endret 29. oktober 2007 av Bakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå