Gå til innhold

Firewire kort lar seg ikke installere i win XP..rart!


andrevr

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg har nettopp kjøpt et firewire kort (pcmcia Tekram) fra Komplett.

 

Det tror ikke det er noe galt med kortet, men jeg sliter med å få det installert. Jeg kjører windows XP norsk versjon. Selv om kortet skal installere seg automatisk og skal ikke trenge noen ekstra drivere, får jeg melding om at windows (XP) ikke har drivere og ber om drivere fra cd-rom eller lignende. Windows 98se, win2k og winxp skal ha innebygde drivere for kortet.

 

Jeg har undersøkt på Tekram sine nettsider, og det finnes ingen drivere til dette kortet, siden det normalt skal installere seg selv automatisk.

 

Har dere noen råd til meg i denne vanskelige situasjonen? Jeg har prøvd kortet på en annen maskin, og der fungerte det bra (win xp norsk der også)

 

(lagt artikkelen i programvare siden dette har med operativsystem å gjøre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er mitt problem:

 

Jeg kjører winXP pro servicepack1, dirext x8.1

Abit KR7A-Raid AMD XP1700 3stk Maxtor D740X 60GB (raid0) 512 DDR ECC/REG

Creative Audigy player Creative 3Dblaster GeForce3 Ti200 Chieftec Dragon DA-01B-D Plextor 24* Asus DVD-E616

 

Ser jeg har OHCI comp. IEEE 1934 Host controller.

Driver Provider: Microsoft

Driver date: 01.07.2001

Driver versjon 5.1.2535.0

 

Under hardware adapters står

1394 Net adapter versjon 5.1.2535.0 Samme versjon her. Er dette samme driver. Skal den være 2 steder?

 

Jeg bruker Adobe premier 6.5 (før 6.02). Har i nesten 1 år hatt problemer med capture film over fra Sony PC9 videokamera. Får mye dropped frames. Når jeg skal ha export to tape hakker den også. Har hele tiden trodd det er raiddiskene mine, Har sjekket og sjekket, men det kan ikke være disse.

Nå klarer jeg heller ikke å få exportert tilbake til tape. Kommer bare et bilde en sjelden gang.

 

Prøvde nå I Pinnacle Studio 8.1. Fikk meldingen: Pinnacle studio cannot initialize DV capture device. Please ensure that the camcorder is connected and the power is on.

 

Når jeg slår på Sony PC9 på play. Kommer det opp en melding: Digital video device. Windows can perform the same action each time you connect this device. Så kamera dukker jo frem

Msdv.sys finner jeg under c:windowssystem32drivers 51kb data 17.08.2001

Ohci1394.sys ligger under c:windowssystem32drivers 55kb Date Modified 29.08.2002 (Date created 23.08.2001)

 

Under Device manager – Imaging devices – Sony DV Camcorder #2 kommer denne frem.

 

Håper dere kan hjelpe. Mulig det er en måte og teste hastigheten på firewirekortet eller finnes det noen bedre drivere osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...