Gå til innhold

Hvilke jobber kan man få med en master i informasjonssikkerhet?

Løve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt på å studere informasjonssikkerhet etter videregående og ta en master i det. Men etter et endt studie i dette, hvilke jobbmuligheter har man da? Jeg synes utdanningen virker veldig spennende, men jeg vet ikke helt hvilke jobber som passer spesiellt til denne utdanningen og som har et spesiellt fokus på informasjonssikkerhet. Jeg ser at på informasjonssikkerhetsstudiet til HiG så står det på jobbmuligheter

Jobbmuligheter

Med en bachelor i informasjonssikkerhet fra HiG vil du kunne søke jobber som programmerer eller systemadministrator med spesielt ansvar for ivaretakelse av sikkerhetsmessige aspekter ved datasystemer. Du vil være i besittelse av en unik og etterspurt kompetanse i næringslivet, nemlig som en informatiker som også er spesialist innen informasjonssikkerhet.

Men hvilke bedrifter o.l. er det som trenger f.eks. en sysadmin med spesiellt fokus på sikkerhet, som det så fint heter? Og er det noen fordeler med denne utdannelsen i forhold til bare "vanlig" informatikkstudium? Jeg ville vært takknemlig hvis noen kunne svare på noe av dette. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra hig.no:

Master graduates in information security

Our graduated students in information security are now working at the following companies:

Skatteetaten, Justervesenet, Rikstrygdeverket, Rikshospitalet, Brønnøysundregistrene

FFI, NSM

Telenor, EDB, Det Norske Veritas, Ergo, Accenture

Statoil, Hydro

DnBNOR, Terra, SpareBank1

FSKI/FSA (Jørstadmoen)

Mnemonic, Secode, Buypass, IBAS, NorSIS

Bluegarden, Opera, WebDeal, IQ

Motion Recording

Norsvin, Eidsiva Energi Nett, Geoservice

HiG

Det ligger i tillegg mye informasjon om tidligere masteroppgaver, slik at man kan se hva folk har jobbet med.

http://www.hig.no/imt/master/thesis/is2007.

Jeg har ikke gått dette studiet på HiG, men ett annet studiet. Og de som har gått info.sik. er veldig fornøyd med studiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...