Løve Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei Jeg har tenkt på å studere informasjonssikkerhet etter videregående og ta en master i det. Men etter et endt studie i dette, hvilke jobbmuligheter har man da? Jeg synes utdanningen virker veldig spennende, men jeg vet ikke helt hvilke jobber som passer spesiellt til denne utdanningen og som har et spesiellt fokus på informasjonssikkerhet. Jeg ser at på informasjonssikkerhetsstudiet til HiG så står det på jobbmuligheter JobbmuligheterMed en bachelor i informasjonssikkerhet fra HiG vil du kunne søke jobber som programmerer eller systemadministrator med spesielt ansvar for ivaretakelse av sikkerhetsmessige aspekter ved datasystemer. Du vil være i besittelse av en unik og etterspurt kompetanse i næringslivet, nemlig som en informatiker som også er spesialist innen informasjonssikkerhet. Men hvilke bedrifter o.l. er det som trenger f.eks. en sysadmin med spesiellt fokus på sikkerhet, som det så fint heter? Og er det noen fordeler med denne utdannelsen i forhold til bare "vanlig" informatikkstudium? Jeg ville vært takknemlig hvis noen kunne svare på noe av dette. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) perfekt for å få jobb som en eller annen sikkerhetsansvarlig i forsvaret... ellers så er det vel banker lignende som trenger høy sikkerhet som er mest aktuellt. Endret 22. oktober 2007 av aklla Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 De aller fleste bedrifter trenger kompetanse på IT-sikkerhet, dessuten er dette ofte et eget fagområde hos konsulentselskapene. De statlige etatene som er i gang med å tilby tjenester over internett er svært interessert i slik kompetanse. Lenke til kommentar
IQM Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Fra hig.no: Master graduates in information security Our graduated students in information security are now working at the following companies: Skatteetaten, Justervesenet, Rikstrygdeverket, Rikshospitalet, Brønnøysundregistrene FFI, NSM Telenor, EDB, Det Norske Veritas, Ergo, Accenture Statoil, Hydro DnBNOR, Terra, SpareBank1 FSKI/FSA (Jørstadmoen) Mnemonic, Secode, Buypass, IBAS, NorSIS Bluegarden, Opera, WebDeal, IQ Motion Recording Norsvin, Eidsiva Energi Nett, Geoservice HiG Det ligger i tillegg mye informasjon om tidligere masteroppgaver, slik at man kan se hva folk har jobbet med. http://www.hig.no/imt/master/thesis/is2007. Jeg har ikke gått dette studiet på HiG, men ett annet studiet. Og de som har gått info.sik. er veldig fornøyd med studiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå