KingCome Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hei!! har nettop begynt å lære meg php/mysql, leser en englesk manual fra php.net. men er et eksemple jeg ikke får til å funke: ---sign.php--- <h2>Sign my guestbook!!!</h2> <form method=post action="create_entry.php"> <b>Name:</b> <input type=text size=40 name=name> <br> <b>Location:</b> <input type=text size=40 name=location> <br> <b>Email:</b> <input type=text size 40 name=email> <br> <b>Home Page URL:</b> <input type=text size=40 name=url> <br> <b>Comments:</b> <textarea name=comments cols=40 rows=4 wrap=virtual></textarea> <br> <input type=submit name="submit" value="Sign"> <input type=reset name=reset value="Start Over"> </form> ---create_entry.php--- <?php include("dbconnect.php"); if ($submit == "Sign") { $query = "insert into guestbook (name,location,email,url,comments) values ('$name', '$location', '$email', '$url', '$comments')" ; mysql_query($query) or die (mysql_error()); ?> <h2>Thanks!!</h2> <h2><a> href="view.php">View My Guest Book!!!</a></h2> <?php } else { include("sign.php"); } ?> Når jeg trykker submit, resettes bare sjemaet, virker som det er noe gale med den "IF"'en. Noen som har peiling Har winXP og phpdev (en pakke som inneholder apache, php og mysql) Takker for alle svar 8) 8) Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 sett register_globals = On i php.ini, så tenker jeg det funker Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Så lenge den knappen er den eneste som har "submit" som name i formen kan du prøve med: if(isset($submit)) Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Så lenge den knappen er den eneste som har "submit" som name i formen.. Det har da ikke noe å si? Viktigere er spørsmålet om å bruke $_POST['submit'], eller ei. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Takker for alle svar 8) 8) To små tips: - Som det står lenger oppe i tråden må register_global være satt til on i php.ini for at du skal kunne aksesere miljøvariabler som $_POST slik du gjør. Denne funksjonen er deaktivert som standard: "[...]before PHP 4.2.0 the default value for register_globals was on. And, in PHP 3 it was always on. The PHP community is encouraging all to not rely on this directive as it's preferred to assume it's off and code accordingly"( http://www.php.net/manual/en/language.vari...s.external.php). Det du bør gjøre er å skrive "$_POST['Submit']","$_POST['email']" osv. i stedet for "$Submit" og "$email". - For å lese ut verdier fra en variabel greit og kjapt kan du bruke print_(). Hvis du feks. skriver print_r($_POST) i begynnelsen av create_entry.php kan du se vilke variabler som faktisk blir postet med hvilke verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå