_tHokA_ Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Saken er det at mobilen til dama begynte å tulle mye. Hang seg opp og var rar. Så ho sende den inn for service. Ho har både garanti (mobilen er 10mnd ca) og forsikring på mobilen. Etter en stund ringte de som hadde hatt service på mobilen og sa det var fuktskade på mobilen. Det er jo greit, er jo ingenting å fikse. MEN skal ho betale da for å få mobilen tilbake da? De fikset ingenting, bare fant fuktskade Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 ja, hvis hun vil ha tilbake telefonen må hun det. er nok rundt 350/400 kr. Men ta den på forsikringen hvis det er mulig, da får dere vel ny telefon. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ja, det er helt vanlig. Beløpet er ofte rundt 300-400 kr. skal dekke verkstedets kostnader med diagnose og frakt. Men, det er et men her... de har ikke lov til å ta betalt for dette (altså butikken) hvis du ikke har fått beskjed om dette på forhånd. Som oftest så står det på nederst eller på baksiden av servicenotaen kunden får når telefonen leveres inn, men enkelte kjeder krever også underskrift av kunden. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hør med dama di, meget sannynlig har hun signert på at hun godtar å betale et slikt beløp dersom de finner ut at feilen ikke går på garanti eller reklamasjonsrett . Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Hør med dama di, meget sannynlig har hun signert på at hun godtar å betale et slikt beløp dersom de finner ut at feilen ikke går på garanti eller reklamasjonsrett . og om de papirene ikke er signert. Hva kan ho/vi si da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Så lenge hun IKKE er informert ved innlevering om at det kan koste noe dersom saken ikke går på garanti eller reklamasjonsrett, kan ikke verksted eller butikken kreve noe som helst, det er lovfestet. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren UTTRYKKELIG oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Og hvis hun ikke har lest hva hun har signert på? er hun da gjort UTTRYKKELIG oppmerksom? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Og hvis hun ikke har lest hva hun har signert på? er hun da gjort UTTRYKKELIG oppmerksom? Da har hun et problem, ikke butikken. Man skal alltid gjøre seg inneforstått med det man signerer under på. Uansett så har hvertfall alle kjeder også masse informasjon på dette på baksiden av servicebilaget kunden får. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Og hvis hun ikke har lest hva hun har signert på? er hun da gjort UTTRYKKELIG oppmerksom? JA, man har opplysningsplikt i følge norsk lov når man signerer på noe. Altså: Plikt til å gjøre seg 100% kjent med det man signerer på. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Og hvis hun ikke har lest hva hun har signert på? er hun da gjort UTTRYKKELIG oppmerksom? JA, man har opplysningsplikt i følge norsk lov når man signerer på noe. Altså: Plikt til å gjøre seg 100% kjent med det man signerer på. Kunne ikke skrevet det bedre! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Men når skulle man ha signert på et slikt papir? Har jeg aldri gjort ved sørvisinnlevering! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Alle elkjøpbutikker har slikt papir som kunde skal signere på. Standard de siste 2 årene iallefall. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke alle butikker/kjeder som har slike papirer, men fler og fler tar det i bruk da det er det greieste, men informasjon på notaen man får på serviceinnleveringen er også tilstrekkelig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå