Gå til innhold

Bør jeg kjøpe iPaq HW6915?


Kristian.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hw6915 ble lansert med windows mobile 5, men hvis du går for den nå, bør du iallfall sjekke at den er oppsatt med windows mobile 6, fordi med windows mobile 5 får du en litt gammeldags pocket pc vil jeg nok si.

 

OK! Men er det mulig og få med Norsk os?? og norsk't tastatur?

 

Kan du legge til en link til en butikk som slger den med 6.0??

Lenke til kommentar

Hw6915 med windows mobile 5 får du kjøpt med norsk windows mobile og norsk tastatur med æ, ø og å. Du må bare si at du skal ha den norske versjonen av ipaq'en. Hvis dem sier at dem bare har engelsk versjon, så ikke kjøp der. Jeg har selv en hw6915 (norsk versjon) og er godt fornøyd med den. Kjøpte den hos Stretto, men det finnes mange andre som også selger ipaq'er.

 

Har lenge vært på utkikk etter en update til wm6 for min hw6915, men nei. Tror iallfall at det pr. i dag ikke finnes en offisiell update til wm6, fordi fra HP har det kommet melding om at hw6915 ikke vil bli oppdatert til wm6, men om det ute på internett finnes noe uoffisielle greier som kaller seg wm6 for hw6915, snekra sammen av noen utenfor HP, det veit jeg ikke noe om. Når det gjelder ipaq'ens OS, er det nok smartest å holde seg til det som kommer for HP, mener nå jeg da.

Lenke til kommentar

Edition Mobile Messenger (FA736AA#ABN) er norsk versjon,

Edition Mobile Messenger (FA736AA#ABB) er engelsk versjon

 

PS: selv ringte jeg Stretto for å bestille for å være sikker på at jeg fikk norsk versjon, mot meg iallfall var dem greie folk og veldig raske med leveringa!

Lenke til kommentar

Når det gjelder pocket PC-er bruker jeg kun ipaq'er, så derfor har jeg liten peiling på pocket PC-er utenfor HP sine, men når det gjelder disse, altså HP sine, så kan jeg pr. i dag, ikke anbefale noen bedre pocket PC enn hw6915, men selvfølgelig, mange andre pocket PC-er kan være minst like gode som hw6915.

Endret av backup
Lenke til kommentar

Med treg mener jeg:

 

- Det bør være mulig å svare på et innkommende anrop uten å måtte vente i 2-3 sekunder. Da jeg hadde iPAQen i fjor vinter brukte den mellom 2-3 sekunder på å gå over i "telefonmodus" etter at jeg svarte (dvs. trykket på knappen). Verre var det dersom jeg var midt inne i noe, dersom du skriver en mail og noen ringer må du belage deg på å vente en stund før du kan svare.

 

- Det bør også være mulig å legge på uten å måtte vente i 2-3 sekunder.

 

- Responstiden på telefonapplikasjonen er latterlig. Det tar mellom 0,5 til 1 sekund fra du taster et tall til det dukker opp på displayet. Dvs. at du bruker opp mot 10-15 sekunder på å taste et nummer og ringe det. På 15 sekunder rekker jeg å ringe en person og gi en kort beskjed med andre telefoner.

 

- Når du mottar 50-80 mailer om dagen så det være mulig å bla gjennom innboksen uten at det hakker.

 

- Telefonens soft-key har latterlig responstid i visse applikasjoner, deriblant i Kontakter og Meldinger.

 

- Bare EDGE og 802.11b duger ikke i dag. På kontoret er ikke 802.11b aktivert engang. Lykke til med å laste ned PowerPoint vedlegg på 8MB.

 

- Windows Mobile 6 kommer ikke til denne telefonen. Hilsen HP.

 

HP iPAQ hw1915 var en brukbar business telefon da den kom på markedet, men i dag hadde jeg heller kjøpt en Nokia E61i (i samme prissegment) - evt. sett på de nye HTC modellene. HP har for øvrig også noen interessante modeller rett rundt hjørnet...

Lenke til kommentar

Jeg hadde versjonen før det og den likte jeg dårlig da den var særdeles ustabil, men for tilsvarende behov så kunne Motorola Q9 eller Tytn 1 være alternativer, begge er forhåndsvis rimelig nå. Jeg kjøpte en fint brukt Tytn med norsk tastatur for 1500 for før helgen, og Q9 med faren min sitt abonnoment for 2700 kr. Begge er veldig bra, men Q9 har skjerm på størrelse med S710.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...