............... Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har installert Ubuntu 7.10 nå. Men får ikke enabla broadcom driverene, får denne feilmeldinga: Hvordan får jeg fikset dette? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 System->Administrasjon->Synaptic pakkebehandler->Instillinger->Arkiv? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har du koblet til nettverk? Lenke til kommentar
............... Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 nei, har bare det trådløse. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Den forsøker å laste ned fra en server fra Internett, så da har du et problem. Du må nesten prøve å få opp et kablet nettverk så lenge, eller laste ned manuelt fra en annen maskin: http://packages.ubuntu.com Merkelig at den ikke har den klar på installasjons-CDen. Firmware til Intel-kortet mitt var klar til bruk etter installasjon. Lenke til kommentar
............... Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Har fått lastet ned bcm43xx-fwcutter. Men har lest litt og forstår ikke helt hva jeg skal gjøre med den, er en mappe med flere filer. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det skal da gå å åpne pakka med gdebi. Prøv å høyreklikk å se om du får det alternativet. Lenke til kommentar
............... Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Der fikk jeg installert pakka. Men jeg vet ikke hvor firmware filen er når installere den fra restricted drivers. Ide? har prøvd og følge denne men kommer bare til sudo iwlist ethX scan hvor jeg får ethX Interface doesnt support scanning Endret 20. oktober 2007 av karlsn Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 X skal byttes ut med et nummer avhengig av konfigurasjonen din. Vil tippe eth0 er det vanlige netverkskortet ditt, det trådløse blir da eth1. Lenke til kommentar
............... Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Når jeg scanner nå, får jeg opp alle nettverkene i nærheten. Men hvordan skal jeg koble til en av dem? Jeg kan ikke fikse det på Network Settings. Endret 21. oktober 2007 av karlsn Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 I gutsy gibbon skal du kunne åpne opp restricted-driver-manager og "slå på" driveren der (og den vil da automatisk fikse alt bare du er koblet til nettet. Lenke til kommentar
............... Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 I gutsy gibbon skal du kunne åpne opp restricted-driver-manager og "slå på" driveren der (og den vil da automatisk fikse alt bare du er koblet til nettet. ja vet. Problemet er at jeg ikke hadde nett, og kunne ikke koble til. Men jeg fikk det til, var lettere en jeg trodde. Takk for alt hjelp, sitter nå på ubuntu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå