kig Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Lux-støvsugeren har vel ikke tilfeldigvis en beholder du tømmer med vann oppi? Neinei. Ikke vannbeholder. Her er den Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Lux er egentlig elektrolux. Støvsugerne er bra. Men 14k er ikke en støvsuger verdt. i alle fall ikke for en normal "inne" støvsuger. Det er forskjell på en 300kr støvsuger og en til rundt 3000kr. Men det er da i kvalitet på motorer, støynivå og ikke minst filtere. De fleste har sugestyrke nok, og kommer ikke møkka opp med en suger til 3000kr, må du skifte gulv uansett. 14 er unødvendig. Du får jo svære snøfresere på 10HK til den prisen Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Seriøst, stikk til en eller annen elektrobutikk og kjøp en Miele S5780SUPERIOR. Vi har den på Elkjøp til 3495,-. Sekser på nyeste forbrukertestrapporten, har den selv og den er helt utrolig bra. Bruk de 10 000 kronene du sparte på en ny pc i stedet. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har selv en Rainbow støvsuger med alt utstyr, og den kostet mer enn fjorten lapper totalt... Den er imidlertid helt genial; å bruke "vanlige" støvsuger føles som tøys i forhold. Min støvsuger renser tepper, madrasser, sofa, stoler - og resultatet er definitvt bedre enn med noen annen støvsuger jeg har testet. Inneklimaet blir utvilsomt bedre med den. Nå skal det sies at jeg bare låner støvsugeren, men likevel; den er verdt de kronene den koster. Hvis jeg må levere den tilbake kommer jeg til å spare opp til å kjøpe en selv. Har katter som røyter, støvsugeren fjerner selvsagt hårene problemfritt, og gjør møblene renere enn nye. Så absolutt fornøyd, selv om prisen er horribel. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jepp, det stemmer at disse støvsugerene er ekstremt bra og gjør resultatet mye bedre enn vanlige støvsugere til 1000-3000kr, men har han normale behov og normalt opptatt av inneklima/støv vil det holde med en vanlig støvsuger. Men de som tror man får en grei støvsuger til 500kr tar feil. Minimumskrav er at den har Hepa-filter i mine øyne. Støvsugere med dette starter på rundt 1000kr, men da får man også mye kraftigere motor som faktisk takler tøffe tepper osv, mer utstyr, mer muligheter og masse annet kontra en støvsuger til 200 spenn... Lenke til kommentar
bommelim Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Selgeren gikk akkurat ut av døra her :-) Skulle ha 12000kr for den med teppebanker, syntes dette var allt for mye så ble ikke salg på han. Har et monster av en Kirby støvsuger til ca samme prisen som jeg har arvet, denne er ikke i bruk pga at den bråker og er vanskelig å bruke. Testet med Kirbyen etterpå og vil si at Lux var en god del bedre på oppsamlet støv, støy og bruk. Men om det er verdt 12000kr... nei..... havle prisen kansje..... Lenke til kommentar
kig Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Vi kontakta selgerne per sms, og de kom heldigvis dagen etter og henta utstyret. En god følelse å få dette ut av huset så raskt. Det blir nok en ny Miele i stedet som skal vurderes i ro og mak. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du kan følge rådet til @daniel89j, men du kan spare kr 1000,- på å kjøpe Miele S5280. Samme motor, filter og ytelse, men færre finesser (som f.eks. "elektronisk håndtaksstyring med fjernbetjening"). Seriøst, stikk til en eller annen elektrobutikk og kjøp en Miele S5780SUPERIOR. Vi har den på Elkjøp til 3495,-. Sekser på nyeste forbrukertestrapporten, har den selv og den er helt utrolig bra. Bruk de 10 000 kronene du sparte på en ny pc i stedet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja, å bruke 12000 på noe til å suge støv, nei, det er drøyt. Da hadde jeg heller kjøpt parkettgulv og en mopp for penga Lenke til kommentar
Oslo_R Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Vær forsiktig med dette selskapet Lux. Det har vært mange hendelser her i Norge samt i utlandet hvor dette selskapet har lurt folk til å kjøpe dyre støvsugere ved bruk av ulike uærlige salgsteknikker og disse er kun hendelsene som har blitt rapportert. I Australia ble selskapet tungt straffet pga ulovlige salgsteknikker. I Norge er det pensjonister med minst ressurser som har blitt lurt. Det er helt uakseptabelt! Jeg har selv opplevd et svindelforsøk av Lux og det var en svært ubehagelig opplevelse. Det var utrolig vanskelig å bli kvitt dørselgeren fordi han ikke ville gi seg før du signerer kontrakt, og måten de gjør det på er skandaløs. Deres støvsugere koster over kr.20,000 og man kan kjøpe en som er like bra med mye mindre penger. Endret 7. november 2015 av Oslo_R Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Har hatt støvsugerselgere på døra et par ganger men når de får høre at jeg har en Miele så gir de seg. Dåg artig at en tråd fra 2007 blir vekket til livet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå