Lefse Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hei, lurer på å bytte ut mitt Audigy2 lydkort, da det begynner å bli ganske slitent. Mini-Jack-utgangene er slarkne og tror til og med jeg har sett rustflekker på det(!) Det er jo også litt gammelt så det støtter ikke de nyeste lyd-teknikkene til spill o.l. Kortet skal brukes sammen med et anlegg med Cambridge P500 forsterker og CV VE-8. Kravene til kortet er at det har minst like god og gjerne bedre lydkvalitet enn det jeg har nå, toslink utgang er ikke å forakte, har planer om å sette opp surround etterhvert, og det bør også være egnet til både spill, film og musikk. Det skal ikke koste over 1000,- helst, men er det et særdeles bra kort, så kan jeg strekke budsjettet litt. Jeg har fått inntrykk av at det er en del problemer med Creative sine X-fi kort, noen som vet noe spesifikt om dette? Takker på forhånd for all hjelp. Endret 20. oktober 2007 av Lefse Lenke til kommentar
haalo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har du noen krav til OS-kompatibilitet? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Kommer nok til å bruke XP en stund til, men er jo en fordel om det funker i vista, for jeg kommer nok til å bruke Vista etterhvert når de har fått skikk på det. Det bør være litt fremtidsrettet, med andre ord. Jeg har sett litt på X-Fi Extrememusic, og det så lovende ut, hvis det bare ikke blir noe styr med programvare og slikt. Endret 20. oktober 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Dersom du er ute etter et bra kort for stereo og musikk bruk har du det her: http://www.mono.no/display.x?cid=163&sid=551&id=2736 Men dette er ikke noe gamer kort, da er nok creative mer å satse på. Kjører selv creative X-Fi i dag, og er generelt fornøyd med det. Men dersom jeg skulle kjøpt nytt lydkort i dag hadde det nok blitt dette. http://www.mono.no/display.x?cid=163&s...mp;id=318769860 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Nå skrev jeg jo i førsteposten at det skal brukes til film og spill også, så surround-lyd er nok et krav der du. Skulle jeg bare hatt det til musikkbruk, så hadde det Onkyo-kortet vært aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå