kilogram Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Vurderte lenge å kjøpa eit ATI Radeon VE-kort, men det er stort sett gått ut av salg. Må difor ha alternativ til slike kort. Ønskjer eit kort med to skjermutgangar, og TV-utgang (S-video ønskelig), samstundes som det går ann å spela spel med kortet. Prisen BØR ligga under kr. 1000. Vanskelig? Ja :smile: _________________ Vegard A. Larsen, xaltra.net og sourcecode.no E-mail: [email protected] [email protected] [ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-04 23:51 ] Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 20:50, kilogram skrev:Vurderte lenge å kjøpa eit ATI Radeon VE-kort, men det er stort sett gått ut av salg. Må difor ha alternativ til slike kort. Ønskjer eit kort med to skjermutgangar, og TV-utgang (S-video ønskelig), samstundes som det går ann å spela spel med kortet. Prisen BØR ligga under kr. 1000. Vanskelig? Ja :smile: For å få et skjermkort med dual skjermutgang under kroner er vel Matrox's G550 og NVidia Geforce 2mx som er aktuelle. Jeg tror ikke G550 har tv-out + 2 skjermutgang, men jeg tror noen Nvidia Geforce 2mx baserte skjermkort har det. Sjekk rundt på de forskjellige hjemmesidene til de forskjellige produsentene som produserer Geforce 2mx. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-04 21:59, Ardie skrev:...Sjekk rundt på de forskjellige hjemmesidene til de forskjellige produsentene som produserer Geforce 2mx. Komplett.no har eit kort: Gainward GeForce2 MX-400 Twin View Retail til 1156,-. Litt i dyraste laget, og den manglar TV-ut. Flexi DAta har eit Asus AGP V7100 GeForce2 MX 32MB (7100/2V1D) Dual View, DVI, Retail, til akkurat under tusenlappen, men når eg går inn på dette kortet viser det bildet berre ein skjermutgang + S-video, eller er dette ein type skjermutgang eg ikkje har sett før? Har sett litt på Matrox-korta, men dei er generelt sett dyrare, og dei har ikkje spesielt god støtte for 3D i det heile tatt, stemmer ikkje det? Matrox har jo alltid hatt rykte for seg på å vera bra på 2D men elendig på 3D, men eg har ikkje fulgt med på skjermkortmarkedet dei siste 2 åra. (Har Voodoo2 8Mb for øyeblikket, og det seier jo sitt :smile:) Lenke til kommentar
Howard Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 kilogram skrev (2002-01-04 20:50):Vurderte lenge å kjøpa eit ATI Radeon VE-kort, men det er stort sett gått ut av salg. Må difor ha alternativ til slike kort. Ønskjer eit kort med to skjermutgangar, og TV-utgang (S-video ønskelig), samstundes som det går ann å spela spel med kortet. Prisen BØR ligga under kr. 1000. Vanskelig? Ja :smile: Hvis du har mulighet til å legge 500 kr til på bordet - gjør det. Jeg tror et ATI Radeon 7500 er midt i blinken for deg. Matrox har svært dårlig 3D-ytelse, men enormt god 2D-billedkvalitet ja. Ellers må det bli et MX400-basert kort, med svakere 3D-ytelse og dårligere 2D-kvalitet og dual-monitor funksjonalitet enn Radeon 7500. [ endret av Howard den 2002-01-05 00:17 ] Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 00:01, kilogram skrev:Komplett.no har eit kort:Gainward GeForce2 MX-400 Twin View Retail til 1156,-. Litt i dyraste laget, og den manglar TV-ut. Nei, det har TV ut. Svideo mellom de to skjermkontaktene. Se på bildet. Men jeg tror ikke du kan ha bilde på både TV og monitor samtidig. Lenke til kommentar
tutu Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg kjører Matrox G450 (forgjengeren til G550.) Der har jeg to skjermutganger og en omformer som gjør at du kan bruke den ene som TV-ut. (Composite eller S-V.) Funker bar, men man får jo ikke kjørt 2 skjermer OG TV samtidig da....... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 23:28, tutu skrev:Jeg kjører Matrox G450 (forgjengeren til G550.) Der har jeg to skjermutganger og en omformer som gjør at du kan bruke den ene som TV-ut. (Composite eller S-V.)Funker bar, men man får jo ikke kjørt 2 skjermer OG TV samtidig da....... Høres bra ut, men eg vil helst kunna spela spel og (PC-en vert ikkje berre brukt til seriøse ting :smile:), og Matrox er ikkje spesielt kjent for 3D-ytelse.. Trur eg ende opp med eit GeForce2-kort. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: Høres bra ut, men eg vil helst kunna spela spel og (PC-en vert ikkje berre brukt til seriøse ting :smile:), og Matrox er ikkje spesielt kjent for 3D-ytelse.. Trur eg ende opp med eit GeForce2-kort. Eventuelt kan du kjøpe en ATI Radeon 7500, som har analog utgang, DVI utgang (som kan lett konverteres til analog) og Tv-utgang. Radeon 7500 har bra 2d, og 3d, men den koster dessverre rundt 1500 kr.... Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Eventuelt kan du kjøpe en ATI Radeon 7500, som har analog utgang, DVI utgang (som kan lett konverteres til analog) og Tv-utgang. Radeon 7500 har bra 2d, og 3d, men den koster dessverre rundt 1500 kr.... Et meget bra valg dette her. Med så mange krav kan man ikke forvente å få noe under 1500 kr. Bare ta en titt på denne testen: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...7500/index.html Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 For øyeblikket (og sikkert ei ganske lang stund framover) er det prisen som er begrensinga. Litt stram økonomi for tida... :smile: Har sett på Radeon 7500, men eg tvilar på at eg klarar å skrapa saman pengane... (Eg er ein fattig student....) Nokon som har lyst til å sponse? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå