Danny92 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei! Jeg bruker visual basic 6 og trenger en kode eller guide på en updater alltså vis det er en ny tiljenglig versjon av en ting så skal det gå å laste ned filene som er nye da. Eller er det noe ferdig greier på nettet? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Akkurat det du trenger! Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Tussen takk, skal se om jeg får det til Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Enda et eksempel, kanskje du liker denne bedre. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Takker skal se på det Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ferdig? Den scriptgreien burde være ganske lett å få igang. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg skal se på den i morgen, bruker portable visal basic 6 her og hjemme har jeg helle programme. De funka ikke med den portable Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 i VB.Net ville det tatt deg ti min. å lage en slik selv... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 i VB.Net ville det tatt deg ti min. å lage en slik selv... Ja, det er sant. Jeg tenkte på å implementere dette i C++, men helt ærlig. I bedriftsammenheng tror jeg aldri noen hadde valgt C++. Tid er viktig, og C++ er C++. (Tenker på GCC og makefiles) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Dette kan gjøres på 2min i VB6. Dette er et helt enkelt eksempel du kan legge til mye rart.. Private Sub Form_Load() Dim NyVersjon As String Dim DinVersjon As String Dim Spm As Integer NyVersjon = Inet1.OpenURL("URL Til Versjon Fil") 'Legg URLen til den nye versjonen feks www.dinside.no/versjon.txt DinVersjon = "0.4" 'Versjon til <dette> programmet. If NyVersjon = DinVersjon Then 'MsgBox "Ingen ny versjon!" Else Spm = MsgBox("Du har ikke siste versjon av programmet, Laste ned nå?", vbYesNo) If Spm = vbYes Then WebBrowser.Navigate2 "www.dinside.no/vb.exe" 'Link til den nye versjonen.. Else End If End If End Sub Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Skal se hva jeg kan gjøre med den koden vbpro Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 I VB.NET ville man brukt System.Net.WebClient til å løse dette, som er betydelig mer effektivt, pluss at man ikke lenger trenger å starte opp en såpass tung kontroll som WebBrowser kontrollen. Jeg har sagt dette sikkert hundre ganger.... ikke bruk VB6, det er utdatert, og ikke lenger støttet av Microsoft. VB.NET er HELT GRATIS! noe VB6 IKKE ER! JA! VB6 koster PENGER! Visual Basic.NET Express er gratis, selv til profesjonelt bruk. Det er ingen gode grunner til å bruke VB6 framfor .NET Men det er derimot mange gode grunner til å bruke VB.NET framfor VB6: - Fullstendig objektorientert - 64-bit støtte (vb6 støtter ikke 64-bit heltall overhode) - Multi-plattform (VB.NET programmer kan kjøre under Mono... stort sett) - Programmene blir kjappere. - MYE større rammeverk Sånn! kanskje jeg bare skal legge dette i profilen min. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Har prøvd VB.NET men PC-en min greier det ikke, alt tar alltfor langt tid Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Åssen maskin har du? VS2005 går ganske greit på min gamle tabletpc på 1Ghz og 1GB ram... Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Min laptop er ødlagt så nå har jeg en dritdårlig starsjonær 350 ghz cpu og 256 mb ram greier akurat windows xp xD Har en ram brikke som jeg skal sette inn så da blir det 384 mb ram Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 HAHAHA!! Nå snakker vi retro greier her, selv om min første PC var en Intel 80286 basert pese med 40 MB harddisk og 640K ram. Jadda - tøffeste PC-en i gata forresten. De fleste hadde max 20MB harddisk med MFM kontroller. Her snakket vi om RLL kontroller og dermed kunne jeg ha så enormt mye større disker i maskinen. Tenk, jeg hadde på den maskinen DBase3, Turbo Pascal, Word Perfect, GW-Basic og noen råskinn spill med EGA grafikk. Supre greier... Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Har prøvd mange ganger comandore 64 Den var jo litt rå da Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hehe, CBM64 var saker ja. Første datamaskinen jeg hadde i var en Oric-1 : http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=180 selv om den første maskinen jeg var borti var en Sinclair ZX-81 http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_ZX81 Dette var mitt første møte med en datamaskin og dette var vel i 9. klasse tenker jeg - hmmmmm, lenge siden det nå...... Blei etter hvert byttet ut med en CBM64 og den modda vi kjapt med egen hardware så vi kunne dumpe minnet til floppy. Var perfekt for spill kopiering - jada - litt pirat har man vel vært :-) Etter hvert fikk man også kjøpt slik hardware som plug-in modul, men vi "gutta" var nok tidligere ute med sånt gitt - hihi. Ellers hadde jeg vel fingra i en Amiga1000 så fort den dukket opp. Ble byttet ut med en A2000, A500 og til slutt en A600 før jeg tok steget over i PC verdnen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 HDSoftware: Bør du ta det som et hint til alderen din når informasjon om din første PC ligger under kategorien "museum"? haha Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hihi, kansje det.... Har jo så vidt begynnt å få en viss "museumsfarge" på håret. Steike, var på passkontoret i fjor for å hente meg nytt pass. Tullingen bak disken kom til punktet farge på hår og kikket opp og mumlet "gråsprengt". Jeg har da alltid vært mørk blond så jeg trodde han kødda og humra litt for meg selv, inntil jeg så passet! Jadda - Gråsprengt gitt. Passer vel bra npr jeg står på senen og spiller kontrabass i rockabilly band da tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå