Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan gjøres på 2min i VB6.

Dette er et helt enkelt eksempel du kan legge til mye rart..

Private Sub Form_Load()
Dim NyVersjon As String
Dim DinVersjon As String
Dim Spm As Integer

NyVersjon = Inet1.OpenURL("URL Til Versjon Fil") 'Legg URLen til den nye versjonen feks www.dinside.no/versjon.txt
DinVersjon = "0.4" 'Versjon til <dette> programmet.

If NyVersjon = DinVersjon Then
'MsgBox "Ingen ny versjon!"
Else
	Spm = MsgBox("Du har ikke siste versjon av programmet, Laste ned nå?", vbYesNo)
		If Spm = vbYes Then
			WebBrowser.Navigate2 "www.dinside.no/vb.exe" 'Link til den nye versjonen..
			Else
		End If
End If
End Sub

Lenke til kommentar

I VB.NET ville man brukt System.Net.WebClient til å løse dette, som er betydelig mer effektivt, pluss at man ikke lenger trenger å starte opp en såpass tung kontroll som WebBrowser kontrollen.

Jeg har sagt dette sikkert hundre ganger.... ikke bruk VB6, det er utdatert, og ikke lenger støttet av Microsoft.

VB.NET er HELT GRATIS! noe VB6 IKKE ER! JA! VB6 koster PENGER!

Visual Basic.NET Express er gratis, selv til profesjonelt bruk.

Det er ingen gode grunner til å bruke VB6 framfor .NET

Men det er derimot mange gode grunner til å bruke VB.NET framfor VB6:

- Fullstendig objektorientert

- 64-bit støtte (vb6 støtter ikke 64-bit heltall overhode)

- Multi-plattform (VB.NET programmer kan kjøre under Mono... stort sett)

- Programmene blir kjappere.

- MYE større rammeverk

Sånn! kanskje jeg bare skal legge dette i profilen min.

Lenke til kommentar

HAHAHA!! Nå snakker vi retro greier her, selv om min første PC var en Intel 80286 basert pese med 40 MB harddisk og 640K ram. Jadda - tøffeste PC-en i gata forresten. De fleste hadde max 20MB harddisk med MFM kontroller. Her snakket vi om RLL kontroller og dermed kunne jeg ha så enormt mye større disker i maskinen. Tenk, jeg hadde på den maskinen DBase3, Turbo Pascal, Word Perfect, GW-Basic og noen råskinn spill med EGA grafikk. Supre greier...

Lenke til kommentar

hehe, CBM64 var saker ja. Første datamaskinen jeg hadde i var en Oric-1 : http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=180

selv om den første maskinen jeg var borti var en Sinclair ZX-81 http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_ZX81

Dette var mitt første møte med en datamaskin og dette var vel i 9. klasse tenker jeg - hmmmmm, lenge siden det nå......

Blei etter hvert byttet ut med en CBM64 og den modda vi kjapt med egen hardware så vi kunne dumpe minnet til floppy. Var perfekt for spill kopiering - jada - litt pirat har man vel vært :-) Etter hvert fikk man også kjøpt slik hardware som plug-in modul, men vi "gutta" var nok tidligere ute med sånt gitt - hihi.

Ellers hadde jeg vel fingra i en Amiga1000 så fort den dukket opp. Ble byttet ut med en A2000, A500 og til slutt en A600 før jeg tok steget over i PC verdnen

Lenke til kommentar

Hihi, kansje det.... Har jo så vidt begynnt å få en viss "museumsfarge" på håret. Steike, var på passkontoret i fjor for å hente meg nytt pass. Tullingen bak disken kom til punktet farge på hår og kikket opp og mumlet "gråsprengt". Jeg har da alltid vært mørk blond så jeg trodde han kødda og humra litt for meg selv, inntil jeg så passet! Jadda - Gråsprengt gitt. Passer vel bra npr jeg står på senen og spiller kontrabass i rockabilly band da tenker jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...