sparemaster Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har en Derbi Senda x-race. km.st 6000. Skivebremsa bak er veldig dårlig. Nesten umerkbar. Bremseveska er akuratt under minimum. Er det bare å fylle på bremseveske så blir den bra eller må jeg bytte klosser eller lufte? Eventuelt hvordan lufter jeg klossene eller lufter? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Du kan enkelt se på klossene om belegget er helt nedslitt, da er det på tide å bytte klosser. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Vil tro det er bremseklossene som er slitte, hvis de ikke er det så har du nok luft i systemet. Veileder for skifte av bremseklosser: http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=110505 Veileder for lufting av bremser (dette må gjøres etter du har bytta klosser) http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?showtopic=6045 Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske? Endret 3. november 2007 av sparemaster Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske? Du sa at det var minimum med bremsevæske. Om det er forran skrur du opp det lokket på bremsehendelen å fyller på, om det er bak fyller du på i det begeret. Husk at du må lufte bremsene etter du har bytta bremseklosser. Følg guidene jeg linka til Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske? vært på service med den? min lett sykkel skulle inn hver 3000 km.. Endret 5. november 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske? for å sette det i perspektiv, en litt snodig venn av meg sleit ut bremseklossene i bak bremsa etter at scooteren hadde kjørt 35 mil, dønn original og ikke innkjørt. men han bremsa jo i oppoverbakker og sånn da. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Har ikke bremsa unormalt daa:P Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske? Ikke med mindre du kjører med foten på bremsepedalen. Da jeg skifta dekk på min X-Race i Mai, sa verkstedmannen at klossene mine, både foran og bak, bare var halvveis nedslitt og sykkelen kunne sikkert rulle dobbelt så langt som den da hadde gått før klossene måtte skftes. Da var sykkelen gått over 7000 km. Og jeg bor på toppen av ei bygd, så det blir et par hundre meter i høydeforskjell om dagen med kjøring.. Bremsevæske skal normalt ikke fylles på. Nivået i beholderen synker litt ettersom klossene slites, men ikke mye. Dersom det synker unormalt, slik at man blir nødt til å fylle på, er det et tegn på lekkasje. Endret 6. november 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 og du har hatt den alle de 7000? og du er sikker på at de ikke har skifte både en og to ganger når(om) den var på service? med min erfaring, nei 5000 km er ikke lite for bremseklosser Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 og du har hatt den alle de 7000? og du er sikker på at de ikke har skifte både en og to ganger når(om) den var på service? med min erfaring, nei 5000 km er ikke lite for bremseklosser Jeg har hatt sykkelen siden den var ny i 2004 ja. Etter at garantien gikk ut i 2006 så har jeg tatt servicene selv, og det ble ikke byttet bremseklosser de tre gangene den var på service hos forhandler. Det hørtes heller ikke ut som om det var så langt at det var unormalt, ettersom det forhandleren sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå