Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig skivebrems bak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske?

Du sa at det var minimum med bremsevæske. Om det er forran skrur du opp det lokket på bremsehendelen å fyller på, om det er bak fyller du på i det begeret. Husk at du må lufte bremsene etter du har bytta bremseklosser.

Følg guidene jeg linka til

Lenke til kommentar
Det var klossene som var slitte. Men er dette normalt etter 5000 km? Og hvordan påfyller man bremseveske?

for å sette det i perspektiv, en litt snodig venn av meg sleit ut bremseklossene i bak bremsa etter at scooteren hadde kjørt 35 mil, dønn original og ikke innkjørt. men han bremsa jo i oppoverbakker og sånn da.

Lenke til kommentar

Ikke med mindre du kjører med foten på bremsepedalen. :p

Da jeg skifta dekk på min X-Race i Mai, sa verkstedmannen at klossene mine, både foran og bak, bare var halvveis nedslitt og sykkelen kunne sikkert rulle dobbelt så langt som den da hadde gått før klossene måtte skftes. Da var sykkelen gått over 7000 km. Og jeg bor på toppen av ei bygd, så det blir et par hundre meter i høydeforskjell om dagen med kjøring..

Bremsevæske skal normalt ikke fylles på. Nivået i beholderen synker litt ettersom klossene slites, men ikke mye. Dersom det synker unormalt, slik at man blir nødt til å fylle på, er det et tegn på lekkasje.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
og du har hatt den alle de 7000? og du er sikker på at de ikke har skifte både en og to ganger når(om) den var på service?

med min erfaring, nei 5000 km er ikke lite for bremseklosser

Jeg har hatt sykkelen siden den var ny i 2004 ja. Etter at garantien gikk ut i 2006 så har jeg tatt servicene selv, og det ble ikke byttet bremseklosser de tre gangene den var på service hos forhandler.

Det hørtes heller ikke ut som om det var så langt at det var unormalt, ettersom det forhandleren sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...