Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Da var jeg blitt gravid ublanlagt, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode ord?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er sulten nå hele tiden virker det som :dontgetit:

Så det har jeg allerede merka. Og luft, jeg raper masse :blush:

Men gleder meg til å kjenne hva som gjør det, nå føler jeg meg litt "småsyk" når jeg blir sånn kvalm!

Jeg har vært kvalm hver gang jeg har spist, men så kom jeg til å tenke på at jeg har kanskje drukket melk til hvert måltid (har ikke hatt tid til skikkelig middag i det siste) så nå har jeg prøvd å spise uten å drikke melk. Og ble ikke kvalm! Men får se neste gang når jeg spiser igjen med melk til! Og ved andre måltider uten melk!

Det er såååå lenge til uke 12 føles det ut som akkurat nå. Er jo så nytt, men jeg vil bare komme meg til uke 12 :love:

Lenke til kommentar

Nå har jeg spist skikkelig middag, var så utrolig godt. Faktisk en oppskrift fra rema.no! Og i morgen og søndag blir det og skikkelig middag. Jeg spiser jo, men bare ikke lager meg skikkelig middag, men føler meg sunn da, ikke spist noe skikkelig laga middag! Men passer på å spise mat når jeg er sulten, i dag på jobb ble det litt lenge å gå uten mat men det gikk da greit. Ikke har jeg drukket noe cola hele uka. Ett glass i dag til middag, men ellers går det i vann og litt melk!

Lenke til kommentar

Drakk ett glass cola i ste fordi juicen min var drukket opp! Og det smakte ikke godt, men tror det hadde noe med kullsyra å gjøre. Men er ikke sikker! Har heller ikke drukket noe kaffe siden jeg fikk vite det! Prøver å holde meg unna så mye kofein som mulig! Så etterpå må jeg vel ut å kjøpe mer juice!

Lenke til kommentar

Åh, ja, nå kom jeg på at jeg synes Cola smakte PYTON en stund. Hehe. Men det gikk "desverre" over, så nå er det null problem med litt Cola til maten, og litt Cola for kos, og litt Cola til kvelds ;)

Jeg hadde en periode hvor jeg drakk masse Meierienes Premium Appelsinjuice.. Namnam.

Og så drakk jeg sånn husholdningssaft da Colasmaken var forjævlig. Vann smakte ikke noe godt det heller.

Lenke til kommentar

Et lite innlegg i forhold til dette om økonomi.

Som student får du selvsagt "permisjon" fra lånekassen, ved fulltidsstudier er det cirka 9000 per måned. Du får litt tillegg, blant annet forsørgertillegg. Alle ytelser fra lånekassen gis i denne som stipend, ikke som lån.

I tillegg kan du få støtte fra Nav, enten i form av engangsstønad eller permisjonspenger derfra. Dette vet jeg, vi har nettopp mottatt det for vår datter som er 13 måneder nå.

Husbanken og kommunen din kan gi bostøtte til "egnet bolig". Denne er behovsprøvd, og er på 2300 kroner måneden.

Lenke til kommentar
Jeg er sulten nå hele tiden virker det som :dontgetit:

Så det har jeg allerede merka. Og luft, jeg raper masse :blush:

Men gleder meg til å kjenne hva som gjør det, nå føler jeg meg litt "småsyk" når jeg blir sånn kvalm!

Jeg har vært kvalm hver gang jeg har spist, men så kom jeg til å tenke på at jeg har kanskje drukket melk til hvert måltid (har ikke hatt tid til skikkelig middag i det siste) så nå har jeg prøvd å spise uten å drikke melk. Og ble ikke kvalm! Men får se neste gang når jeg spiser igjen med melk til! Og ved andre måltider uten melk!

Det er såååå lenge til uke 12 føles det ut som akkurat nå. Er jo så nytt, men jeg vil bare komme meg til uke 12 :love:

Gratulerer med valget ditt :thumbup: Hyggelig å høre. Når det gjelder morgenkvalmen, så husker jeg at det hjalp å spise et tørt knekkebrød e.l. før jeg stod opp om morgenen (aberet er jo knekkebrødsmuler i senga - men alt for å slippe kvalmen!)Virket som jeg ikke ble kvalm når magen bare hadde litt "innabords" å jobbe med før jeg stod opp. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Overskriften sier vel det meste!

Jeg har gått på p-piller leeeeeeenge, og nå plutselig har jeg blitt gravid! Og nå er jeg til og med så feig at jeg ikke har klart å si det til sambo enda heller. Tufse meg!

Vet ikke hva jeg skal si når jeg føler det er min skyld (selv om jeg ikke kunne gjort noe anderledes)

Og jeg vet ikke hva jeg vil!

Jeg vil ikke ta abort da jeg har gjort det før en gang.

Men jeg vil heller ikke ha da jeg ikke har råd og jeg går på skole!

VANSKELIG

:cry:

Noen som har oppplevd noe lignende eller har trøstende ord å komme med?

Jeg har det!

Det samme skjedde meg,jeg å samboern min hadde akkurat blidt sammen å vi klarte å bli gravid fra første natten vi hadde sex sammen,jeg klarte heller ikke tanken på en abort til så jeg ville beholde,han ville ikke,men han ville heller ikke vite det at han hadde gådt fra meg når det var vi som havna i den situasjonen. Det var et svangerskap med veldig mye krangling men da barnet kåm så var det meste i ården.

Vi hadde veldig dårlig råd,bare hans fastlønn,jeg gikk skole å fikk ingen ting,men dbet går bestandi på en måte...

Nå så er gutten vår 9 måneder,vi har kjøpt oss hus å vi er en flott familie.

Jeg er 18 å min kjære er 21.

Tenkte bare jeg skulle fortelle hvordan det har gådt med oss så kanskje det er lettere for deg å tenke ut en løsning:-)

Husk det at det er du som har det siste ordet i den saken hær:-)

Håperd et ordner seg for deg...

Lenke til kommentar

Jeg har siste ordet ja! Men det var jo ikke noe problem. Sambo syns det ikke hørtes noe koselig ut med abort så nå er jeg 6 uker på vei *hurra*

Men det er ikke bare fryd det her, er skikkelig dårlig! Men sambo er fantastisk og ordner alt jeg vil ha! Passer på meg skikkelig han :love:

Jeg er bare så heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...