Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Da var jeg blitt gravid ublanlagt, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode ord?

Anbefalte innlegg

Litt tankelaust av Red å kome med slike eksempel, men godt å sjå at Flaskepost maktar svare for seg:) Var sjølv for sjølvbestemt abort, fram til eg blei fråteken alt av innflyting på eigne born då min noværande sambuar tok abort.

No er eg for sjølvbestemt abort, men då meiner eg at begge foreldre skal vera likeverde i spørsmålet.

Voldsomt som eg skulle gå OT i dag. Sorry igjen Flaskepost ...

Jeg er hvertfall moden nok til å ikke la sånne ting komme innpå meg! Er og for selvbestem abort (som dere sikkert har skjønt) men vil helst unngå det! Kjenner ei som har tatt abort 4 ganger og det er ille! 1-2 ganger kan jeg forstå, men 4 ganger :O

Jeg tok og avgjørelsen alene sist gang :( han mente vi ville klare det (det sa han noen dager før aborten) men jeg er så gla for at jeg gjorde som jeg gjorde! Det var det riktige for meg og barnet. Tror heller ikke barnefaren hadde hatt noe bra av å få en sønn eller datter da. Men nå er det litt anderledes, så jeg verger meg skikkelig for å ta abort! Men jeg vil høre på hva sambo mener, for jeg er jo ikke 100% for å beholde heller.

Og gjør ikke noe for min del hvertfall at du er litt OT så lenge det holder seg til ting her inne. Altså begynner vi å snakke om biler så blir det litt ille. Men dette temaet gjelder ikke bare min økonomi. Det er mine tanker, og deilig å høre andre og. Bare av å være her inne å kunne si noe av det jeg tenker og lese hva andre skriver har gjort det litt lettere! :)

edit: leif var her

Hahaha. Jeg har skikkelig dårlig humor, så kom til å tenke på nå når jeg skrev leif var her, at det måtte være et fint navn om det er en gutt. Er jo ikke planlagt (selv om jeg ikke vil kalle et barn en feil ;) ) så det blir en Leif hahahahaha

nei dårlig spøk. Fyyyyy på meg

Endret av Flaskepost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har lyst på ei Simo vogn, og klarer deg med en brukt så er ikke de så dyre. Vi solgte vår vogn tidligere i år og solgte den vel for under 1000kr. Ganske vanlig at de selges for rundt 1000kr. Barneklær er IKKE noe problem. Om ikke annet legger du bare inn et spørsmål her på forumet så er det nok mange som kan bidra med brukte klær. Samme med stellebord, barneseng, leker ++++.

Heldigvis er det slik de fleste steder nå at når det gjelder utstyr til ungene er det ikke regnett som 'almisser' når man tar i mot noe. De aller fleste arver noe til barna sine, kun de færreste kjøper alt nytt. Kjenner dog noen som var 'syke' med at alt måtte være nytt.

Pappa permisjon. Hvis man tar ut et år i permisjon får man jo 80% av lønnen (er et maksbeløp for lønn du får dette av), så det kan merkes en del. Et poeng dog er at hvis man har inntektsberegnet barnebidrag (og ikke privat avtale) vil barnebidraget nedjusteres hvis du går ned i lønn. (dog etterskuddshvis hvis jeg husker rett)

En kjenning gikk ut i 80% stilling fordi han da fikk bedre tid med barna, og at det ikke ble så stor forskjell da han da slapp unna toppskatt, og fordi barnebidraget ble redusert.

Lenke til kommentar

Oi, så nå at simovogn i mitt hode var jo den fiiiine gamel. Som da kommer til å koste mer enn 1000kr. Så tenkte ikke på sånn vogn som du nevner! Jeg kan gjerne arve barneklær fra hvem som helst :D

Barneseng har vi faktisk (hehe) eller det vil si ikke sprinkelseng, men en seng som er med høy kan som de ofte ligger i som små bare at dette er en seng som kan dras ut så den blir større. Kjempe fin er den, og 60 år gammel. Stellebord må jo passe inn på vårt bad, og leker er bare noe jeg vil ha vil jeg tro! Ting jeg kan putte i oppvaskmaskina er greit ;)

Og det du nevner ved permisjon er ikke noe som er aktuelt for meg, fordi jeg tjener ikke så mye. Så å få 80% av lønna blir som å få nok til dopapir. Jeg så på det nå og jeg ser jeg tjener 5000kr i mnd! Men jeg tviler på at jeg får stipend og lønn, så da velger jeg stipend da det utgjør mer! Og når vi så vidt får det til å gå rundt har vi ikke råd til at far mister 20% av inntektene når han da faktisk blir vår forsørger!

Lenke til kommentar
Gratulerer..

Fortell mer!

Hehe, javel, hva vil du jeg skal fortelle?

At jeg tror jeg nå er i 5 svangerskapsuke. Er vel 5 +3 som det så fint heter (men det er ikke sikkert fordi jeg har ikke vært hos lege enda)

Jeg er allerede kvalm til tider. Og alt lukter! Det er litt slitsomt at mye rundt meg lukter så vondt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...