Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

(Løst) Bricked WRT54-GL. Faila flashing til DD-WRT.


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde tidligere i dag å flashe til DD-WRT firmware på routeren min, og fulgte guiden for dette. Jeg fikk en melding om at flashing faila, og etter at jeg resatte routeren, så får jeg ikke lengre kontakt via webinterface. Den svarer på ping, men kjører ingen tjenester.

 

Jeg har lest diverse debrick guider, og en som bruker tftp til å uploade et image. Jeg uploader et image via tftp, og det ser ut til at det går helt fint. I Guidene står det da at når imaget er lasta opp, så skal routeren automatisk restarte, og boote den nye firmwaren.

 

For meg ser det ut som det ikke skjer noe. Power-LED blinker bare kontinuerlig, og det virker ikke som den rebooter. Jeg har også prøvd å ta strømmen av/på, men fortsatt bare blinking. Er det noen andre her som har klart å bricke sin router, og fått til å fikse den, og i såfall hvordan?

 

EDIT: Eneste tilbakemld jeg får av tftp er: received ACK <block=0>

Løsningen: Det viste seg at netkit-tftp ikke klarte å kommunisere med WRT routeren. Det jeg gjorde var å installere tftp-hpa, og så gikk det strålende å laste opp original linksys firmware. Nå er jeg tilbake hvor jeg startet, og vil fortsatt ha inn DD-WRT, men jeg tror jeg prøver et annet image, siden det faila sist gang.

Endret av FLuAA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

første gangen for og komme vekk fra linksys sperre bruk den som er stabel , generic

eks den her:

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/s...ini_generic.bin

du kan og bruker tftp i windass da :-)

hvis ikke tftp funker, og du flasher den helt i dass liksom. så må du lodde en kabel til den.

http://www.ranvik.net/prosjekter-privat/jt...54g_og_wrt54gs/

det hetter jtag, er trenger en printer port på PC-en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...