Venerable Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Etter jeg fikk min LG L226WT-SF har jeg oppdaget en del bugs i omtrent alle spillene jeg har prøvd etter. Half-Life 2: Episode 2, Portal, Bioshock, Neverwinter Nights 2, World in Conflict og Medieval II: Total War. Vanskelig å forklare, men bugsa består på en måte av linjer som blir forlenget. Som oftest er det en lang stripe som kommer stikkende ut av noe. Av og til er det to linjer, og hele området mellom dem blir også dekket av f.eks grått (Kommer ann på hva fargen er på det området linjene starter). I HL2:E2 f.eks kom det en linje ut av pannen til Alyx Vance, og når hun bevegde seg, så bevegde linjen seg på samme måte. Linjene er går ikke gjennom andre 'ting' i spillet, bare gjennom luft. Men fortsetter i uendelighet hvis de kan. Heldigvis skjer dette bare av og til. Jeg har også oppdatert driverene til skjermkortet rundt den samme tiden. Så det er mulig at problemet ligger der. Men når jeg starter Photoshop kommer det melding: "The monitor profile LG L226W appears to be defective. Please rerun your monitor calibration software". Så jeg har bare antatt at det var der problemet lå. Men syns det høres rart ut. Så kanskje noen vet om spill kan la seg påvirke på denne måten av skjermen. Eller om det må ligge i skjermkortet? Endret 20. oktober 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Når du sier at det kommer saker og ting ut av panna på Alyx høres det ut som om du snakker om geometrien i spillet, og det har ikke skjermen noe kontroll over. Istedet høres det ut som artifacts p.g.a. varmt skjermkort eller fordi du oppdaterte skjermkortdriverne. Jeg har hatt samme problemet med forvridd geometri i enkelte spill etter å ha oppdatert skjermkortdrivere. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Trodde heller ikke det var noe skjermen hadde kontroll over. Så jeg får vente til det kommer nye drivere til skjermkortet mitt. De to siste har bare vært tull. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Alternativt kan du legge inn eldre drivere, f.eks driverversjonen før den du bruker nå med mindre du oppdaterte av diverse 'kritiske' årsaker. Og for sikkerhetskyld burde du sjekke hva temperaturen er. Det er en temperaturmåler i nVidia sitt kontrollpanel, men aner ikke om ATI/AMD har slikt i sitt kontrollpanel. Endret 21. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå