artaz Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hei, jeg har en nylig kjøpt en ny TV, for referanse hvis nødvendig er det en LG 42LB2R, Link1, Link2. Jeg har en PC jeg ønske og vise filmer/serier med. Jeg har ikke noe problem med å få over bilde eller lyd, problemet ligger ved pris vs nødvendighet. Jeg har både DVI og VGA utgang på PC-en, det jeg har valgt å gjøre akkurat nå er å koblet en dvi kabel med en hdmi adapter på TVen. Dette funker bra. Så kommer hva jeg trenger hjelp til, pga husmora ikke er noe fornøyd med at PC-en står rett ved siden av TVen er jeg nødt til å flytte den på den andre siden av stua. Noe som krever en lengre kabel, 15-20m. Da stiger selvfølgelig prisen noe veldig, og jeg bør invester litt siden kabler over såpass lange strekk taper seg fort mye mer ved en dårlig kabel. DVI kabel er jo rimelig dyrt, HDMI kabel er veldig dyrt. Og VGA kabelen er rimeligst, jeg har VGA input på TV'en og VGA outlet på PC-en, så muligheten er tilstede. Jeg har ikke så mye peiling på akkurat lyd og bilde så trenger hjelp her med å forstå hvor stor forskjell en VGA kabel gir kontra HDMI eller DVI. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det kommer an på kilden for video signalet. Det blir jo ingen forskjell på VGA og HDMI overføring i ett ledd hvis signalkvaliteten i et tidligere ledd er lavere. En vanlig TV tuner kan ikke gi bedre signal enn kompositt. En DVD spiller (PC) gir bedre signal, men film er fremdeles et video signal som har lavere kvalitet enn VGA. Det er langt opp til kvaliteten på PC monitor signaler. DVI gir ren digital overføring og er nok bedre i seg selv, men i denne sammenheng gjør det ingen forskjell. S-Video er billigst og kanskje bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå