Snibler Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Sitter på studenthybel i Tromsø , der har de 802.1x autorisering av netverket for å få internett. Er det noen som vet om hvordan man setter opp en router til å autorisere via 802.1x for så å fordele det bak routeren ? Lenke til kommentar
bigbj Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 endelig en tromsøværing.... i ruteren skal man kunne stille 802.1x autentisering under wan menyen, sånn at du trneger bare fyre nettverket fra studenthybelen inn i wan porten og sette opp... Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er nesten ingen routere som støtter dette. Jeg vet ikke om noen, men trenger det samme selv egentlig. Noen som vet om en router som støtter 802.1x autentisering? Lenke til kommentar
bigbj Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 har en JensenScandinavia airlink 7954 og den tror jeg støtter 802.1x. er ikke sikker på dette men i Wan instillingene kan jeg velge: 802.1x + Dynamic IP og 802.1x + Static IP så det er bare å gå på datakjeden eller noe sånt og spørre litt off topic: hvor i tromsø har du studenthybel? Lenke til kommentar
Snibler Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Sitter på elverhøy , Jess ser det er nok routeren som er problemet , så får ta en tur på datakjeden høre hva de har å si. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Bumper denne da jeg også sitter på studentbynett i Tromsø. Ruteren min har ingen options for 802.1x under wan-menyen eller noen andre steder. Noen som vet om en trådløsruter som kan brukes med 802.1x ? Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Proshop sier at denne vil fungere! Står jo at den er tilpasset 802.1x. Hva enn det måtte bety i praksis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå