Gå til innhold

TV2 sumo med Nextgentel, lure systemet?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg prøver å hjelpe min far litt med å få sett Brann kampen i kveld via TV2 sumo på nett. Sist gang vi så den fungerte det forsovidt fint, men han var so-so fornøyd med kvaliteten. Jeg tipper det kommer av at NGT og TV2 har hatt noen uoverenstemmelser og det endte opp med at de på NGT nettet maksimalt kan få 1300KB/sek streaming hastighet.

Hvem som "feil" dette er har jeg ikke undersøkt, og er ei heller så fryktelig interessert i, men finnes det noen måte å lure systemet til å tro at jeg ligger i et annet nett? En eller annen form for proxy vil vel tatt biffen, men jeg anntar at jeg ikke er den eneste som har stått ovenfor dette problemet før, så i stedet for å finne opp hjulet på nytt spør jeg like godt hva fotballfansen på NGT sidne har funnet ut av så langt :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det, så er 1300-streamen noe NGT tilbyr ved å ha satt opp egne Sumo-stream-servere i sitt nett (avtale med TV2).

Uten disse avtalene, så streamer man fra en TV2-server, men da bare i 591 kbit.

Og ifølge Sumo-sidene er 1300 den høyeste bitraten man kan få fra Sumo, så faren din har vel så bra kvalitet som man kan få?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

noen som vet om man kan streame TV2 Sumo innhold via en proxy server slik at man kan få bra kvalitet selv om man har en ISP som f.eks Get som IKKE har en avtale med TV2 om streaming servere?

Er litt irriterende at Get ikke har fått ordnet avtale med TV2 enda. Bør ikke absolutt alle ISP-er som opererer i Norge ha gjort det nå da? Det burde vært et krav.

Når sant skal sies så er det litt snodig at TV2 har valgt denne løsningen ved å lempe ansvaret over på ISP for å drifte streaming tjenesten istedet for å investere i nok båndbredde og servere selv (og da ta ekstra betalt). Hadde gladlig betalt enda litt mer enn jeg gjør for Sumo om de hadde vært totalt uavhengig av samarbeidet med ISP for å kunne tilby full kvalitet, særlig når ikke alle ISP-er er interessert i slike avtaler. Blir teit å måtte bytte ISP for å kunne få bedre kvalitet er det ikke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...