Gå til innhold

– Crysis vil overraske (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags maskinvare som stod i maskinene jeg spilte spillet på er jeg dessverre ikke helt sikker på. Det var uansett uferdig kode, så hvor godt det ytte på det tidspunktet ville uansett ikke være spesielt interessant. Spill hakker gjerne en del mer selv en til to måneder før ferdigstillelse.

Det må da få være opp til en sjøl og bestemme hva som er interessant og ikke? Jeg lurte fordi jeg er selv beta-tester, og har vært det en stund, og må si jeg har vært skuffet hele veien over den forferdelige ytelsen spillet har vist så langt, og nå begynner klokken å tikke for å gjøre noe med ytelsen. Av den grunn kunne det vært kjekt å vite om utgaven du spilte, var en ferskere en den som nå er ute (batch3), og hvordan ytelsen var.

Lenke til kommentar

Greit, skjønner.

Jeg kan vel si det jeg erfarte. Jeg fikk inntrykk av at maskinene var på rimelig høyt nivå, men ikke blodtrimmede SLI-oppsett, snarere normalt høyt nivå. Tipper det stod i HD 2900-kort eller deromkring. Ytelsen var relativt svak, det vil si rundt 15-20 bilder i sekundet. Dette gjaldt en beta av hele spillet.

Dagen etter var det tilgjengelig en kortere demo av nyere dato, og ytelsen var merkbart bedre, jeg vil tippe i skiktet 20-25 bilder i sekundet.

Dette var med alt skrudd på, minus anti-aliasing. Oppløsningen var på 1280x1024.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

20-25 fps i sekundet med alt på høyeste, burde man være fornøyde med. Kan ikke forlange noe annet av Crysis med den grafikken og fysikken. Så hvis noen klager over det, så kan de gå å legge seg.

Og siden ytelsen var bedre dagen etterpå, med en nyere versjon, så lover jo dette bra når spillet er ferdig..

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
oerhört, har du noen ide om de brukte eget fysikk kort når du/dere fikk testa betaen?

ville tro man hadde litt å gå på om dette ikke ble brukt

Etter det jeg har hørt, så støtter ikke crysis en egen fysikk prosessor. Dvs at ageia kort vil ikke gi noen økning i fysikk eller ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Vet dere noe om Special Edition utgaven av Crysis?

Har vært mange rykter om hva som følger med osv, men kan ikke se noen offesiell uttalelse om dette.

Vet dere noe om det?

The three disc special edition of Crysis will contain the following:

* Crysis game

* "Steelbook box" casing

* "Making of Crysis" featurette

* An exclusive vehicle

* "Meet the Developers" vignettes with Crytek's lead designers

* Initial Crysis concept video

* Additional "key trailers"

* Show reel of concept and production artwork

* 32 page concept art book

* Official soundtrack by composer Inon Zur

Dette skal være offisielt, mener jeg. Kanskje ikke. Kan ikke si 100% sikkert :p

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
fint at collectors edition lista ble posta, jeg bestillte nemlig den tidligere i dag.

379,- fra gamezone

Og normal versjonen koster bare 359 ,-

Synes det er rart Special Edition bare koster 20 kr mer.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

det er ikke uvanlig på gamezone at prisen er såpass lik. collcetor av forza 2 var også kun noen få kr dyere da det kom i sommer.

jeg synes egentlig det er ganske bra, fordi en del av disse collector boksene er engentlig ganske kjipe i forhold til pris forskjellen, så da blir det litt mer rettferdig for de som handler.

100-150kr extra er ikke en pris jeg vil betale for en collectors utgave av et spill, men jeg er en person som liker spesialutgaver av filmer, spill og denslags.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...