Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Individuell beregning av bruksfradraget, Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer litt på om noen her har noe erfaring med følgende?

Toll sin info side

Har ringt dem, så vet sånn høvelig hvordan det fungerer. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer og importere en bil og med std import så blir dette godt over 80k. Noe bilen hverken er verdt i Norge eller noen andre land.

Denne bruksfradrag beregningen var noe som ble innført 1.Mai 2007 for rette opp i akkurat slike situasjoner. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at denne faktisk kan slå begge veier.

Takker for svar =)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://toll.no/templates_TAD/RegistrationT...;epslanguage=NO

Du kan jo prøve denne kalkulatoren. Da må du bare vite Gjennomsnittlig kjørte km., Historisk ny pris og Gjeldende bruktpris

Hey! Tusen takk skal du ha. Den der hadde jeg ikke sett før.

Slang inn litt tall som er relativt riktige. Avgiften ble derimot altfor liten så har sikkert gjort noe galt, men retter på fakta etterhvert som jeg finner mer nøyaktig. Takk igjen og fortsatt god helg :D

Lenke til kommentar
Det står en plass på sidene til toll.no hva som brukes som grunnlag for å bestemme de tre variablene.

k, sånn jeg har fortstått det så:

Gjeldende bruktpris: Det tilsvarende bil er verdt i dag i Norge. De bruker feks Finn.no til og sjekke det.

Historisk ny pris: Det bilen kostet ny + konsumprisindeks.

Gjennomsnittlig kjørte km: Det tilsvarende bil gjennomsnittlig er kjørt (Står i Eurotaxglass sine prislister)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Jeg henger meg på her: Er det mulig å sende inn en forespørsel til tollvesenet hvor man oppgir alle opplysninger om bilen man ønsker å importere, for så å få et konkret svar tilbake på hvor mye det vil koste i avgifter før man bestemmer seg for å importere?

Ring dem og spør, men sånn dette fungerer i praksis så leverer man en søknad innen 15 dager etter at man har importert bilen.

Lenke til kommentar
Husk bare at valget er bindende. Så hvis du søker om alternativ beregning og kommer dårligere ut kan du ikke gå tilbake til vanlig beregning. Du blir pent nødt til å punge ut ekstra.

Japp veit det, det veldig skummelt. Det eneste som jeg synes er rart er at hvis de bruker mer eller mindre lik kalkulator så burde det ikke bli noe forskjell som er og snakke om. Når all informasjon er lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...