Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor sitter CDI sperra?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter og lurer på hvordan jeg skal få koblet ut CDI sperra på min Generic Ideo 2006 mod. scooter.

Jeg har sett i et par guider, og der sier det at det skal være en rosa kabel, og et par kabler som skal trekkes ut.

Jeg fant ingen rosa kabel, men det stod i guiden at de som har 6 kabler istedenfor 5 som står i cdi'en, har denne sperra på tenningen.

Det står 6 kabler i en sånn "sukkerbit" med meg.

Jeg har funnet et par slike kabler som er beskrevet i denne guiden: http://www.billig-scooter.dk/about458.html

Men det virker altså ikke, den ene var til bensinmåleren, og den andre som jeg har merket rødt, vet jeg ikke hva den var til, den var ikke til blinklys, eller noenslags baklys.

Jeg prøvde å kjøre med den kabelen mens den var i, og mens den var ute, men det var ikke noen forskjell, jeg merket fortsatt at scooteren holdt igjen...

Legger ved noen bilder:

post-138782-1192891783_thumb.jpg

post-138782-1192891854_thumb.jpg

post-138782-1192891889_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp ny CDI? koster ikke mer en ca 500kr..

Hvor får jeg tak i en som passer da? :)

Er det bare å bytte mellom dem når jeg vil kjøre med og uten sperre da?

Så over den linken (billig-scooter.dk) og det ser dessverre ut som det er et annet merke enn Generic Ideo som det forsøket er gjort på..

Det med å fjerne CDI/coil sperra varierer fra moped til moped.. Og det er ikke å anbefale å prøve hvis du ikke vet NØYAKTIG hva du skal gjøre med å kappe/bytte ledninger på tenningsanlegget.. Det kan i værste fall skade det.

Men er du helt sikker på at det er sperre i CDI'en og ikke vanlig i variatoren og i potta??

Har søkt litt runt og finner lite(/ingenting) om Generic Ideo og fjerning av CDI sperre.. :hm:

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er i potta, men tror nok at den er i variatoren ja, men skal åpne opp å sjekke etter at sykkelen har vært på 500 km service :)

Det er bare å nappe ut ringen, - og that's it?

Ja.. Det skal ikke være noe særlig vanskligere ;)

Er ikke oljemåler på sykkelen, og bensinmåleren går et annet sted.

Men det er vel en lampe som lyser når olja begynner å ta slutt?

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...