Gå til innhold

Vifte eller ikke på Corsair Dominator 8500?

morgus

Anbefalte innlegg

Hei

Ser Corsair Dominator 8500 DDR2 får god kritikk på tester osv, har bestemt meg for å gå for disse når jeg skal kjøpe meg pc som skal overklokkes litt utpå her, men jeg er litt usikker på om jeg skal ta med eller uten vifte, med vifte får de jo ekstra kjøling som er bra, men siden de er så små og ''mange'' kan de jo bråke litt...

Gidder ikke å betale ekstra for ''en'' vifte som jeg ratt ikke kommer til å bruke pga støy.

Noen som har erfaring med denne vifta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hvor langt opp cpu'en vil, skal kjøpe Intel E6750 + god kjøling (ikke bestemt kjølinga enda).

Syns bare at de Crucial brikkene ser litt ''delvise'' ut, og jeg har god erfaring med Corsair fra før, regner med at det er bare noe som jeg syns thou... ;)

Vurderte de som du har linket til for noen dager siden (men dog ikke sjekket tester av de).

Kan ta en titt på hvordan de er.

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Jeg har de Corsair brikkene. Og de kan klokkes ganske så langt, og er ikke langt unna 1200Mhz på 2.25V. -veldig varme blir de ikke, men jeg har vifta på dem kjøpt løst. Den styres via HK, og kjøres på lavt turtall, og kjøler åpenbart nok. Ellers så har jeg en 20-25cm vifte i siden på kabinettet, og jeg tror egentlig den er tilstrekkelig. Faller prisene noe, kjøper jeg ett sett til av pc8500 dominator, siden jeg allerede har ett sett.

Lenke til kommentar
Jeg har de Corsair brikkene. Og de kan klokkes ganske så langt, og er ikke langt unna 1200Mhz på 2.25V. -veldig varme blir de ikke, men jeg har vifta på dem kjøpt løst. Den styres via HK, og kjøres på lavt turtall, og kjøler åpenbart nok. Ellers så har jeg en 20-25cm vifte i siden på kabinettet, og jeg tror egentlig den er tilstrekkelig. Faller prisene noe, kjøper jeg ett sett til av pc8500 dominator, siden jeg allerede har ett sett.

Det var jo meget bra overklokking da!

Vurderer fremdeles litt fram og tilbake, for jeg skal kjøpe 2gig senere når jeg somler meg til å kjøpe Vista, og da må jeg ha noen brikker som er garantert å gå litt høyt, så jeg må vertfall ha ''8500''. :)

Et lite pluss på Corsair sine er jo at da hadde jeg hatt all over svart utseende på utstyret mitt :D

Lenke til kommentar

Alltid fint med forskjellige synspunkter på ting, blir vel til å bestille så jeg har delene på fredagen, fri fra skolen da ^_^

Da blir det bygging på fredagen og klokking i helga og bare kos etter det, ganske så stor forskjell fra Amd 64 3000+ @ stock pga den helvetes vepsen av ei vifte på Asus kortet mitt gikk føyka for lenge siden. Ikke tørt å klokke noe da, for den ribba er _rimelig_ varm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...