Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved boot

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare starte med å si at jeg har søkt på forumet men finner ingen løsning gjennom det som står der.

Jeg fikk problemer med min stasjonære pc for en stund tilbake. Hadde en fyr til å se på saken og han fant ut at det var hk som ikke fungerte. Sendte da inn hk til netshop og de testa hk OK. Regner med de har gjort en god jobb og anser da hk for å være fungerende

Specs på PC-en

MSI K9N platinum

Club3D Geforce 7600GT 256mb GDDR3

AMD athlon 64 3200+

OCZ Gold GX DDR2 2x512mb

Ny innkjøpt:

PowerColor Radeon X1650PRO 256MB GDDR3

AMD Athlon 64 X2 4800+

Corsair TWIN2X DDR2 2x1gb

Det som skjedde var at jeg fikk hk tilbake, men hadde enda samme problemet. Viftene starter men kommer ikke noe bildet opp. Det er heller ingen pipelyd når man tar ut Ram'en. Derfor forbante jeg meg og kjøpte noe nye deler, som står under nyinnkjøpt.

Satt alt sammen på hk men hadde fortsatt samme problemet. Så prøvde da med gamle skjermkort, prøvd å tatt ut alt av unødvendige kort men fortsatt samme problem.

Har vært litt plaga med at jeg er sløv å ta på kjølepasta. Så tok av vifta og satt på en orginal vifte jeg hadde liggende, med fabrikert på kjølepasta. Men jeg har fortsatt samme problemet.

Har også prøvd å resette bios, både ved bryter og batteri. Og jeg har 2 skjermer som er testa med forskjellige kabler. Jeg venter på et voltmeter for å få testa strømforsyning men den kommer ikke før mandag.

Hvis noen har flere feilsøkingstips så tas dem varmt imot!

Og jeg har en dusør på 100,- for han som kommer og fikser PC-en (Bor i tromsø) :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eliminasjons metoden:

Ta ut alle deler fra maskinen, la CPU være, sett inn EN (les: 1) minnes brikke, start maskinen, du skal da få en pipelyd som sier "inget skjermkort" fra BIOS (teoretisk sett).

sett så inn skjermkort og test igjen, denne prosessen fortsetter du med til du finner defekt del.

**mistenker defekte modem/nettverks kort.

**Edit: husk og koble ut strøm ledning fysiskt fra maskinen, trykk "PÅ" knappen før du tukler i maskina, dette skal gjøres mellom hver del du setter inn i PC-en.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Ai ai, framgang!

Fikk en pipelyd med kun 1 ram brikke og cpu. Satt så i skjermkort, og nå kom det et MSI bilde som sier følgende:

CMOS checksum bad

Warning: Unknown Processor Revision

The processor innstalled in your system are of an unkown revision.

Please conctact your bios vendor for appropriate updates

Fatal error.... System halted

Vil det si jeg må flashe bios ? Pga bios ikke støtter CPU'en ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...