Gå til innhold

Problemer med tilkobling av tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har et trådløst nettverk som jeg allerede har koblet to bærbare PC-er til. Nå har jeg fått meg en 3 år gammel stasjonær som jeg også vil koble til nettverket. Denne maskinen har jeg nå formatert, og jeg har kjøpt og installert et trådløst kort i den. Har fulgt alle anvisninger osv, og alt ser ut til å være i orden. Jeg har fått koblet meg til det trådløse nettverket med nettverksnøkkel og alt. Signalstyrken er utmerket, men alikevel kommer jeg meg ikke på nett. Er det flere instillinger jeg må gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at PC-en ikke mottar IP, DNS, gateway, osv., fra DHCPen i ruteren. DHCP er en funksjon som automatisk tildeler PC-er en rekke nettverksinnstillinger slik at man slipper å knote med dette manuelt. Om du går i 'Network connections' i kontrollpanelet og deretter høyreklikker deg inn på egenskapene til den trådløse tilkoblingen skal du finne Internet Protocol (IP). Velg denne og trykk på Properties-knappen og sjekk at den er konfigurert til å motta IP og alle innstillinger automatisk.

Dersom den alt er konfigurert til å motta alt fra DHCPen kan du sjekke om dette faktisk er tilfellet. Om du høyreklikker på den trådløse tilkoblingen under 'Network connections' er det et alternativ som heter 'Status'. Der vil du se om IP m.m. er tildelt av DHCP eller automatisk konfigurert av Windows. Du kan også sjekke detaljene for å se om DHCPen ikke har tildelt f.eks DNS (som sørger for å 'oversette' menneskelig huskbare internett-adresser til IP-adresser som nettleseren din kan bruke).

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Han lurte på hvilke ipadresser du fikk som svar.

F.eks

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1

EDIT: Skriv CMD og så ipconfig for å holde vinduet åpent.

Prøv å koble deg opp uten kryptering på router.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...