mcmurphy Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har et trådløst nettverk som jeg allerede har koblet to bærbare PC-er til. Nå har jeg fått meg en 3 år gammel stasjonær som jeg også vil koble til nettverket. Denne maskinen har jeg nå formatert, og jeg har kjøpt og installert et trådløst kort i den. Har fulgt alle anvisninger osv, og alt ser ut til å være i orden. Jeg har fått koblet meg til det trådløse nettverket med nettverksnøkkel og alt. Signalstyrken er utmerket, men alikevel kommer jeg meg ikke på nett. Er det flere instillinger jeg må gjøre?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Det kan være at PC-en ikke mottar IP, DNS, gateway, osv., fra DHCPen i ruteren. DHCP er en funksjon som automatisk tildeler PC-er en rekke nettverksinnstillinger slik at man slipper å knote med dette manuelt. Om du går i 'Network connections' i kontrollpanelet og deretter høyreklikker deg inn på egenskapene til den trådløse tilkoblingen skal du finne Internet Protocol (IP). Velg denne og trykk på Properties-knappen og sjekk at den er konfigurert til å motta IP og alle innstillinger automatisk. Dersom den alt er konfigurert til å motta alt fra DHCPen kan du sjekke om dette faktisk er tilfellet. Om du høyreklikker på den trådløse tilkoblingen under 'Network connections' er det et alternativ som heter 'Status'. Der vil du se om IP m.m. er tildelt av DHCP eller automatisk konfigurert av Windows. Du kan også sjekke detaljene for å se om DHCPen ikke har tildelt f.eks DNS (som sørger for å 'oversette' menneskelig huskbare internett-adresser til IP-adresser som nettleseren din kan bruke). Endret 21. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
mcmurphy Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Har sjekket dette. Alt ser ut til å være i orden. F.eks er alle avkryssninger under "egenskaper for internett-protokoll (TCP/IP)" helt likt det jeg har på denne datan som jeg skriver på nå.... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva får du vist du går i kommandolinja, (Start -> Kjør -> cmd) og skriver ipconfig? Lenke til kommentar
mcmurphy Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva får du vist du går i kommandolinja, (Start -> Kjør -> cmd) og skriver ipconfig? et ms dos lignende vindu kommer opp i ca 10ms før det forsvinner igjen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Han lurte på hvilke ipadresser du fikk som svar. F.eks Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1 EDIT: Skriv CMD og så ipconfig for å holde vinduet åpent. Prøv å koble deg opp uten kryptering på router. Endret 21. oktober 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
mcmurphy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Vil takke for hjelp. Etter å ha installert SP2, og resatt router fungerer alt som bare det... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis du har WPA-kryptering så må du ha Service-Pack innstallert for at WPA skal fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå