Gå til innhold

Sette sammen 2 eller flere bilder med photoshop.. LØST

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere måter å gjøre dette på. De måtene jeg bruker mest er at jeg lager et nytt lag i Photoshop, den størrelsen jeg ønsker, og legger de to bildene side ved side som nytt lag oppå. Låser lagene og lagrer det i nytt navn i jpg for utprinting.(Eventuelt beskjærer )

Like lettvint å ta frem et word.doc. Og bruke funksjonen "sett inn bilde", så setter du de kant i kant, og bruker funksjonen "Formater bilde", og ordner den størrelsen du ønsker. Lagrer det som et doc. (som kan printes ut på fotopapir eller hva som helst)

RandiA

Lenke til kommentar
Hei , tenkte at noe visste dette her, det jeg mener at jeg har 2 bilder som jeg skulle hat printa på samme ark, altså satt dem sammen ved hjelp av photoshop, åssen gjør man det, skal være sånn som på bilde under..!

Det er vanskelig å vite hva du egentlig tenker på/trenger. Men jeg antar at du har to bilder, hvor begge er av samme motiv. Hvis dette stemmer – har du en funksjon i PS som heter ”Photomerge…”. Denne finner du under ”File” --> ”Automate” --> ”Photomerge…”.

Håper dette hjelper :)

EG

Endret av El_Gorillos
Lenke til kommentar

Det jeg mener er at det bilde over er 1 A4 ark, som jeg skal ha 2 forskjellige bilder på, ved siden av hverandre..

Det er flere måter å gjøre dette på. De måtene jeg bruker mest er at jeg lager et nytt lag i Photoshop, den størrelsen jeg ønsker, og legger de to bildene side ved side som nytt lag oppå. Låser lagene og lagrer det i nytt navn i jpg for utprinting.(Eventuelt beskjærer )

Like lettvint å ta frem et word.doc. Og bruke funksjonen "sett inn bilde", så setter du de kant i kant, og bruker funksjonen "Formater bilde", og ordner den størrelsen du ønsker. Lagrer det som et doc. (som kan printes ut på fotopapir eller hva som helst)

RandiA

Oki, takker.. får prøve dette...

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Løsningen er simpel: Lag et nytt bilde (CTRL + N) som er like bredt/langt som begge bildene du har tilsammen. Høyden er den samme som det høyeste bilde.

Så kopierer du det hele første bildet (CTRL + A og CTRL + C) og limer det inn i det nye, store bildet du har laget (CTRL + V). Så gjentar du dette med det andre bildet du allerede har. Nå må du bare bruke riktig verktøy (trykk V) for å finjustere plasseringen til bildene dine.

Dette skal fungere. Hvis du ikke får det til anbefaler jeg deg å lære grunnleggende Photoshop.

Lenke til kommentar
Løsningen er simpel: Lag et nytt bilde (CTRL + N) som er like bredt/langt som begge bildene du har tilsammen. Høyden er den samme som det høyeste bilde.

Så kopierer du det hele første bildet (CTRL + A og CTRL + C) og limer det inn i det nye, store bildet du har laget (CTRL + V). Så gjentar du dette med det andre bildet du allerede har. Nå må du bare bruke riktig verktøy (trykk V) for å finjustere plasseringen til bildene dine.

Dette skal fungere. Hvis du ikke får det til anbefaler jeg deg å lære grunnleggende Photoshop.

Takk takk.... funka som fjell :)

Lenke til kommentar

Akkurat det var oppskriften min, men jeg tror du fikk sagt det litt tydeligere. :) Når jeg har laget "underlagsbildet" i rett størrelse, (dvs.begge bildenes bredde, og bildenes høyde)...pleier jeg å bruke flyttredskapet, og dra de to åpne bildene over på underlaget, ved å holde nede venstre musetast mens man flytter, plasserer man det akkurat så det fyller ut i kantene. Deretter lagres det nye sammensatte bildet ved å bruke "Lagre som"...jpg, og gi det et nytt navn slik at de opprinnelige bildene er intakte.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...