Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hei, nå har mitt gamle GeForce 7600 GS og diverse andre gamle saker tatt kvelden.... Så nå trenger jeg hjelp av dere til å sette sammen en Crysis-pc! Den skal kunne greie å kjøre Crysis på full guffe! Og andre nyere spill som kommer i ettertid. Jeg kan ikke bygge, og kjenner dessverre ingen som kan det. Jeg trenger også skjerm og tastatur! skal bruke 10-14 tusen! kanskje 15 Endret 20. oktober 2007 av Simenrf Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvor mye har du tenkt å bruke på PC-en? Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 BTW, hva synes dere er best og f.eks kjøpe hele dataen på en plass, også f.eks kjøpe skjerm og tastatur på prisguide? 10-14 tusen kanskje 15! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 For det første, kjøper du ikke noe som helst på Prisguide.no. Prisguiden er en guide for å hjelpe deg til å finne fram til den billigste butikken. Jeg kommer til å kjøpe alle delene til min neste maskin fra samme butikk. Det kommer til å koste litt mer, men så slipper jeg å betale frakt til 5 forskjellige butikker. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Ja man finner altså den billigste butikken som har f.eks den billigste Samsung 22 skjermen. Også bestiller man derfra. Si at man bestiller fra mpx, da. Og den butikken ligger et godt stykke unna meg. Også skal jeg da f.eks kjøpe PC-en på psdata og der er skjermen en god del dyrere. men hvis man bestiller fra mpx det blir vanskelig å få skjermen evnt. inn på reprasjon, da. Så hva mener dere? Endret 20. oktober 2007 av Simenrf Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvis du kjøper på MPX kan du vell bare sende den inn med posten? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Kjøp på de kjente nettbutikkene som psdata, komplett, netshop og mpx, ellers blir det jo ett reknestykke om det lønner seg å kjøpe fra en eller flere butikker. Kjøper du fra flere butikker må du jo også bygge maskinen selv. Har laget ett forslag til hvordan PC-en kan se ut, og har ikke tatt med skjerm, tastatur og mus, men har tatt høyde for dette i budsjettet. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=57130 Endret 20. oktober 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Det går sikkert greit å bestille fra Netshop eller Komplett. Men det er bare ekstra greit om det blir psdata, den ligger bare 25 min. unna! Menne hva synes dere da? Noen erfaringer med ps? Og hvilket hovedkort og CPU burde jeg velge? Jeg lurer på hva som passer Crysis best, E6850 eller Q6660? Burde jeg vente til GeForce 9-serien i forhold til ytelse av Crysis? Vil det nye kortet yte bedre enn en GTX? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Psdata (ja, jeg vet det er PS nå, men jeg kaller den forsatt psdata ) er en god butikk å handle fra. G92 kommer til å bli ett middelklassekort som ikke er verdt å vente på. Q6600 er det beste valget, og jeg ville også gått for en slik grafikkløsning jeg fåreslo. Se på forslaget mitt, og se om du finner noe tilsvarende på psdata Skal du plent ha grafikk fra nvida får du gå for ett 8800GTX, men 2X 2900 PRO i Crossfire vil yte mye bedre. EDIT: når du sier Geforce 9 serien regner jeg med du tenker på noe som ikke kommer med det første.. Endret 20. oktober 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Okey! Men hvor mye større er ytelsen i 2x 2900 Radeon og et GTX-kort? Er det egentlig vits med SLI? Men jeg lurte på om noen kan lage flere oppsett! Lenke til kommentar
metallica753 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg leter også etter crysis-pc om dagen har kommet fram til noe slikt: Handlevogn Dette er med 22" skjerm, mus og tastatur, kabinett, og det hele... Er litt usikker på hvilket hk jeg skal velge. Er veldig takknemlig for forslag Er også usikker på quad eller c2d... PC-en skal hovedsakelig brukes til spilling, og skal klare Crysis og far cry 2 når det kommer... På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Handlevognen virker ikke? Lurer også på hvilket hovedkort jeg skal velge! Endret 20. oktober 2007 av Simenrf Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg fant systemkravene til Crysis, og det ser ut som maskinen jeg har tenkt til å kjøpe greier spillet bra. Det eneste maskinen min ikke oppfylte var det anbefalte skjermkortet, GeForce 8800GTS. Jeg tenkte på et GeForce 8600GTS. Er det stor forskjell på disse? Kommer maskinen min til å greie å kjøre Crysis (jeg snakker ikke om best kvalitet)? Lenke til kommentar
metallica753 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Denne linken skal funke, (si fra om den ikke gjør det). Runar: Du vil kunne kjøre spillet ja, men jeg ville absolutt valgt et 8800kort hadde jeg vert deg Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er et hav av forskjell mellom 8600gts og 8600gt, 8800gts har for eksempel 4 ganger så mange shaders, høyere clockehastighet osv. Det er en enorm forskjell. 8800gtx har ca 4 ganger så høy teoretisk ytelse som 8600gts, og 8800gts er ikke langt bak gts'en.ror det Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Tingen er, metallica753, at 8800 kortene koster minst 1000 kroner mer enn 8600GTS. Dessuten er jeg ute etter et kort som ikke bråker alt for mye, og 8600GTS Heatpipe kortet jeg fant er så langt min favoritt. Uansett, jeg bør kanskje da dette i Skjermkort forumet. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Kan dere holde dere til ontopic? Som sagt trenger flere forslag! Lenke til kommentar
siindre Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg ville gått for DETTE oppsettet. Stilig kabinett med mange vifter og god kjøling P35 chipsett sørger for bra ytelse Chill Innovation er en utrolig stillegående PSU! Og i følge Hardware's egen test ga den utrolige gode spenninger 4 kjerner, noe Crysis vil bruke 4GB, med 1066 minnebåndbredde SATA brenner sørger for mindre kabelrot Western Digital HDD, som er stillegående og stabil. 500GB! 8800GTX kort med 768MB ram som sørger for at du kan kjøre høy oppløsning Og hvis du slenger med DENNE testvinneren i 22" klassen har du ett flott og billig oppsett. Endret 20. oktober 2007 av siindre Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Greit! Er ytelsen stor forskjell på 2GB og 4GB ram? Og er det ingen XP-versjoner som har 64bit? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 XP finnes i 64bit, ja, og jeg vil tro det merkes forskjell på 2 og 4 gigabyte med minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå