Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Crysis-pc!


Anbefalte innlegg

Hei, nå har mitt gamle GeForce 7600 GS og diverse andre gamle saker tatt kvelden....

 

Så nå trenger jeg hjelp av dere til å sette sammen en Crysis-pc! Den skal kunne greie å kjøre Crysis på full guffe! Og andre nyere spill som kommer i ettertid.

 

Jeg kan ikke bygge, og kjenner dessverre ingen som kan det.

 

Jeg trenger også skjerm og tastatur!

 

skal bruke 10-14 tusen! kanskje 15

Endret av Simenrf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, kjøper du ikke noe som helst på Prisguide.no. Prisguiden er en guide for å hjelpe deg til å finne fram til den billigste butikken.

 

Jeg kommer til å kjøpe alle delene til min neste maskin fra samme butikk. Det kommer til å koste litt mer, men så slipper jeg å betale frakt til 5 forskjellige butikker.

Lenke til kommentar

Ja man finner altså den billigste butikken som har f.eks den billigste Samsung 22 skjermen. Også bestiller man derfra. Si at man bestiller fra mpx, da. Og den butikken ligger et godt stykke unna meg.

 

Også skal jeg da f.eks kjøpe PC-en på psdata og der er skjermen en god del dyrere. men hvis man bestiller fra mpx det blir vanskelig å få skjermen evnt. inn på reprasjon, da. Så hva mener dere?

Endret av Simenrf
Lenke til kommentar

Kjøp på de kjente nettbutikkene som psdata, komplett, netshop og mpx, ellers blir det jo ett reknestykke om det lønner seg å kjøpe fra en eller flere butikker. Kjøper du fra flere butikker må du jo også bygge maskinen selv.

 

Har laget ett forslag til hvordan PC-en kan se ut, og har ikke tatt med skjerm, tastatur og mus, men

har tatt høyde for dette i budsjettet.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=57130

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Det går sikkert greit å bestille fra Netshop eller Komplett. Men det er bare ekstra greit om det blir psdata, den ligger bare 25 min. unna!

 

Menne hva synes dere da? Noen erfaringer med ps?

 

Og hvilket hovedkort og CPU burde jeg velge?

 

Jeg lurer på hva som passer Crysis best, E6850 eller Q6660?

 

Burde jeg vente til GeForce 9-serien i forhold til ytelse av Crysis? Vil det nye kortet yte bedre enn en GTX?

Lenke til kommentar

Psdata (ja, jeg vet det er PS nå, men jeg kaller den forsatt psdata :p ) er en god butikk å handle fra. G92 kommer til å bli ett middelklassekort som ikke er verdt å vente på. Q6600 er det beste valget, og jeg ville også gått for en slik grafikkløsning jeg fåreslo.

 

Se på forslaget mitt, og se om du finner noe tilsvarende på psdata :) Skal du plent ha grafikk fra nvida får du gå for ett 8800GTX, men 2X 2900 PRO i Crossfire vil yte mye bedre.

 

EDIT: når du sier Geforce 9 serien regner jeg med du tenker på noe som ikke kommer med det første..

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Jeg leter også etter crysis-pc om dagen :cool:

har kommet fram til noe slikt:

 

Handlevogn

 

Dette er med 22" skjerm, mus og tastatur, kabinett, og det hele... Er litt usikker på hvilket hk jeg skal velge. Er veldig takknemlig for forslag :) Er også usikker på quad eller c2d... PC-en skal hovedsakelig brukes til spilling, og skal klare Crysis og far cry 2 når det kommer...

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg fant systemkravene til Crysis, og det ser ut som maskinen jeg har tenkt til å kjøpe greier spillet bra. Det eneste maskinen min ikke oppfylte var det anbefalte skjermkortet, GeForce 8800GTS. Jeg tenkte på et GeForce 8600GTS. Er det stor forskjell på disse? Kommer maskinen min til å greie å kjøre Crysis (jeg snakker ikke om best kvalitet)?

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for DETTE oppsettet.

Stilig kabinett med mange vifter og god kjøling

  • P35 chipsett sørger for bra ytelse
  • Chill Innovation er en utrolig stillegående PSU! Og i følge Hardware's egen test ga den utrolige gode spenninger
  • 4 kjerner, noe Crysis vil bruke
  • 4GB, med 1066 minnebåndbredde
  • SATA brenner sørger for mindre kabelrot ;)
  • Western Digital HDD, som er stillegående og stabil. 500GB!
  • 8800GTX kort med 768MB ram som sørger for at du kan kjøre høy oppløsning

Og hvis du slenger med DENNE testvinneren i 22" klassen har du ett flott og billig oppsett. ;)

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...