xibriz Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg driver å lager ett "multiplayer" spill der jeg har n antall spillere. Jeg har ett spillerobjekt for hver spiller som jeg lagrer i en vector. I spillerobjektet har jeg en sprite som skal representere denne spilleren grafisk. Denne spriten oppdateres ettersom spilleren flytter seg, men det er ikke hær problemet ligger. Alle sprites legger jeg inn i ett LayerManager med .insert(spriteObj, 1); Det er heller ingen problem og flytte denne spriten, jeg bruker .move(x, y) for antall piksler den har flyttet seg siden sist gang posisjonen ble sjekket. Problemet er at jeg ikke får bort den grafiske representasjonen av den/ de gamle spritene. For spriten som representerer den spilleren som spiller spillet er det ingen problemer, og der bruker jeg bare .move(x, y) og da skjer alt automatisk. Noen som har peiling? Endret 21. oktober 2007 av xibriz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Ingen som har satt seg sikkelig godt inni GameCanvas ol. ?? Kan dessverre ikke dele noe kode med dere siden det rimelig mange linjer. Men det som skjer er i hovedsak: //Hvis denne spilleren ikke har en sprite, opprett en //Legg spriten inn i playerobjektet layerManager.insert(spriteObj, 1) //legg spriten i layerManageren //Hvis spilleren har en sprite, hent den ut av playerobjektet og oppdater den spriteObj.move(x, y) //Flytt spriten //Oppdater spriten i playerobjektet //Oppdater grafikken Jeg gjør det samme med en annen sprite som er en global variabel i klassen, og på den funker alt som det skal. Men spritene i playerobjektene nekter å oppføre seg på samme måte. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvis du ikke gidder å sette deg inn i en klasse du ikke har laget selv, og du ikke veit hvordan man bruker den, lag en selv davel. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Til din opplysning så har jeg laget alt selv fra bunnen av, derfor er det sikkelig uforståelig hvorfor det fungerer på den ene måten men ikke på så og si samme måte. Det jer er ute etter er vel kanskje en måte å fjerne ett lag på i en layermanager, eller en eller annen smart måte å gjøre dette på. Er ikke helt sikker Endret 21. oktober 2007 av xibriz Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 //Hvis denne spilleren ikke har en sprite, opprett en //Legg spriten inn i playerobjektet layerManager.insert(spriteObj, 1) //legg spriten i layerManageren //Hvis spilleren har en sprite, hent den ut av playerobjektet og oppdater den spriteObj.move(x, y) //Flytt spriten //Oppdater spriten i playerobjektet //Oppdater grafikken layerManager.remove(spriteObj, 1); Har du prøvd det? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Ja, de skulle i teorien fungere. Men hvis jeg legger spriten til layermanageren og så legger den til playerobjektet, så kan jeg ikke hente spriten ut av playerobjektet igjen for så og fjerne det fra layermanageren. :| noe sånnt som dette går ikke: Player p = new Player(unikID); Sprite sp = new Sprite(image, size, size); layermanager.insert(sp, 1); p.setSprite(sp); //og så Sprite sp = p.getSprite(); layermanager.remove(sp); Endret 21. oktober 2007 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå