GSP<3 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hei. Siden jeg ikke har noe peiling på abstrakte bilder ogsånnt, så lurer jeg på, er noen av disse abstrakte bilder?: Hvis ikke, kan dere si noen tips til hvordan jeg kan ta et abstrakt bilde:) Takk Endret 20. oktober 2007 av KennyMafakka Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Kunne du tenke deg å gjøre bildene mindre, eventuelt linke direkte til bildene? De er kjempestore og tar så stor plass at jeg ikke ser hele bildet på en gang. Edit: Der ble de litt mindre. De er nok ikke det vi kaller abstrakte bilder. Jeg anbefaler deg et søk på Google, eller å ta en titt på denne Wikipedia artikkelen. Endret 20. oktober 2007 av Runar Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Kunne du tenke deg å gjøre bildene mindre, eventuelt linke direkte til bildene? De er kjempestore og tar så stor plass at jeg ikke ser hele bildet på en gang. Edit: Der ble de litt mindre. De er nok ikke det vi kaller abstrakte bilder. Jeg anbefaler deg et søk på Google, eller å ta en titt på denne Wikipedia artikkelen. takk for hjelpen. Jeg skal bare bruke bildene til en framføring(men må ta bildene selv). Og jeg går i 10ende klasse. Men vet hvordan jeg kan ta noen brukbare abstrakte bilder? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Les den artikkelen på Wikipedia og søk litt på Google, så finner du ut hva et abstrakt bilde er. Du bør kanskje vite hva "abstrakt" er før du prøver å ta et bilde. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 på skolen sa de at abstrakt, var noe som du ikke helt kunne se hva var, men at du skulle bruke fantasien til å "se" ting, hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har tatt et par bilder jeg mener er på grensen til abstrakt, var i alle fall meningen. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Abstrakt kunst blir i dag primært brukt om nonfigurativ kunst, altså malerkunst som ikke forestiller eller etterligner gjenstander. Den abstrakte kunsten bruker altså ikke formene og fargene til å representere noe bestemt ved å ligne dette, men snarere til å gi en opplevelse av noe som ikke helt hører hjemme i vår sansbare verden. Tilskueren står dermed fritt til selv å legge inn sin egen betydning og tolkning. Hentet fra http://no.wikipedia.org/wiki/Abstrakt_kunst Vet ikke helt om dine bilder passer denne beskrivelsen, da bildene er av røyk og kan bli plassert hvor som helst i dagliglivet. Former og farger er ikke poenget her, men snarere noe som ikke hører hjemme noen steder. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 takk for alle svarene, men jeg aner ikke hva jeg kan ta bilde av som blir abstrakt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Her er noen. (Ikke alle er abstrakte, selv om de ligger der. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 takktakk, men kunne du vært vennlig å linke direkte til et abstrakt bilde, siden jeg ikke har øye for abstrakte ting Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 http://foto.no/bildegalleri/images/b_339985.jpg http://foto.no/bildegalleri/images/b_339506.jpg http://foto.no/bildegalleri/images/b_338836.jpg Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 bare så det skal være sagt, så har jeg ikke erfaring med Photoshop eller lignendes programmer, og jeg bruker et gammelt 3 mpix kamera, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få til slike bilder Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 bare så det skal være sagt, så har jeg ikke erfaring med Photoshop eller lignendes programmer, og jeg bruker et gammelt 3 mpix kamera, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få til slike bilder Akkurat. Du understreker det jeg har ment lenge. Abstrakte bilder gjøres ofte på PC-en, eller med et makroobjektiv og en rød blomst. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bilde nr 1 og 3 synes jeg helt klart kan passere under definisjonen abstrakt foto. For meg er et abstrakt foto et bilde du ikke umiddelbart kan gjenkjenne/forstå. Greit, du kan ane at dette er bilder av røyk, men det blir ikke selvfølgelig. På bilde nr 2 "avslører" du deg på en helt annen måte, dette bildet vil jeg ikke definere som abstrakt. Noen (mis)tolker begrepet abstrakt som noe helt ute av kontekst, som f.eks en grønnmalt hest i en klesbutikk. For at jeg skal kalle noe et abstrakt foto mener jeg at bildet ikke skal være noe særlig etterbehandlet. Cropping og noe fargejustering er greit, men å lage et abstrakt bilde ved å vri på alle mulige spaker i photoshop fungerer ikke for meg. Det blir et abstrakt bilde, greit nok, men ikke et abstrakt foto. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bilde nr 1 og 3 synes jeg helt klart kan passere under definisjonen abstrakt foto. For meg er et abstrakt foto et bilde du ikke umiddelbart kan gjenkjenne/forstå. Greit, du kan ane at dette er bilder av røyk, men det blir ikke selvfølgelig. På bilde nr 2 "avslører" du deg på en helt annen måte, dette bildet vil jeg ikke definere som abstrakt. Noen (mis)tolker begrepet abstrakt som noe helt ute av kontekst, som f.eks en grønnmalt hest i en klesbutikk. For at jeg skal kalle noe et abstrakt foto mener jeg at bildet ikke skal være noe særlig etterbehandlet. Cropping og noe fargejustering er greit, men å lage et abstrakt bilde ved å vri på alle mulige spaker i photoshop fungerer ikke for meg. Det blir et abstrakt bilde, greit nok, men ikke et abstrakt foto. Viktig å skille på bilde og foto. På photosight.org har jeg sett mange bilder som ikke har noe med et kamera å gjøre. For meg blir det feil. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) kunne noen være så snille å hjelpe(ikke bokstavlig talt,men komme med tips til gjenstander osv) meg litt med å ta et abstrakt bilde? det hadde vært kjempedigg:) Edit: endra på teksten Endret 21. oktober 2007 av KennyMafakka Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Om jeg skulle prøvd på et abstrakt bilde ville jeg tatt med med makroen ut i rosebedet.... Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 hva er makroen? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 hva er makroen? Et makro-objektiv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå