Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin henger seg, etterfulgt av en syk lyd

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen kan hjelpe meg med denne. Har en PC som fungerer ganske bra, men i det siste har den oppført seg merkelig. Ved enkelte spill har den en tendens til å "fryse" helt, alt lys slås av (inkluder tastatur og mus)...maskinene stopper helt, men har jeg lyden på, da gir høyttelerne ut en vanvittig høy lyd. Skikkelig *BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP* lyd.

Jeg har prøvd scanning på hele greia for å finne virus...har tatt det lille som var innpå. Nå kan jeg ikke scanne lengre heller, uten at dette skjer.

Er det harddisken som nærmer seg sine siste vers?

Endret av MrRob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer å laste ned HDD Health, og la det kjøre litt før det skjer noe, kan du kanskje finne ut om harddisken tar kvelden.

La programmet stå på og monitore i bakgrunnen en stund, da det trenger litt tid for å samle seg dataer om harddisken din.

Etterhvert vil du se litt diverse error's, og du kan se om det er noe veldig galt.

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens.

Skal teste ut, så ser vi hvordan det går. Nå lager den rare lyder mens den jobber...."små pip".

23 grader viser det her.

Nå har maskinene roa seg på nett, henger seg ikke lengre opp mens jeg surfer...piper noe inni granskauen og sliter med nyere spill. Så får jeg se hva disse programmene avslører med tia.

Lenke til kommentar

Har hatt ditta problemet sjølv, men med større høgtalera, så det hørtest ut som at det va ein eksplosjon i huset, skjedde fleire gonga, men gidde seg etter at eg formaterte maskina. Lure på om det va noken drivera frå Intel som gjorde at det skjedde med meg, men veit ikkje sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...