Gå til innhold

Noen få små problemer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått noen problemer med XP Pro'en min og jeg lurer på hvordan jeg får fiksa de.

1. Ingen linker i MSN eller Thunderbird åpner seg i nettleseren (bruker Firefox) hva kan jeg gjøre for å få de til å åpnes automatisk?

2. Maskina starter bare på nytt når jeg trykker på "Slå Av". Hvor kan jeg endre dette?

3 (Mindre Windowsrelatert). Strømforsyningen min pleier å ha igjen litt "Reststrøm" når jeg kobler den fra. Dette gjør at det kommer en lyd som høres ut som en kortslutning når jeg kobler den inn igjen. Jeg må da stille inn biosklokka og sånn på nytt.

Takk for hjelp

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 (Mindre Windowsrelatert). Strømforsyningen min pleier å ha igjen litt "Reststrøm" når jeg kobler den fra. Dette gjør at det kommer en lyd som høres ut som en kortslutning når jeg kobler den inn igjen. Jeg må da stille inn biosklokka og sånn på nytt.

Det er helt normalt at det kommer en lyd ('gnistring') når man kobler til en PSU. Det er kondensatorer som lades opp, det trekker en del strøm et kort øyeblikk. Dette har ingenting å gjøre med at BIOS klokke må stilles.

Det skyldes nok bare at batteriet på hovedkortet er tomt. Prøv å bytt batteri.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at det kommer en lyd ('gnistring') når man kobler til en PSU. Det er kondensatorer som lades opp, det trekker en del strøm et kort øyeblikk. Dette har ingenting å gjøre med at BIOS klokke må stilles.

Ok. Takk! :)

Vet du hva disse batteriene heter?

Er det forskjellig fra produsent til produsent?

Har et MSI K8T NEO-FSR, hvis det hjelper.

Lenke til kommentar

Ok. Takk! :)

Vet du hva disse batteriene heter?

Er det forskjellig fra produsent til produsent?

Har et MSI K8T NEO-FSR, hvis det hjelper.

Er mange hovedkort som bruker cl-2032 batterier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...