Gå til innhold

Desperat hjelp for Xbox 360-Halo 3

olopolo

Anbefalte innlegg

Vel, emnetittelen er litt vel dramatisk men her er ståa.

Skal på spillkveld/natt med gutta i dag. Åtte gutter, to rom, to lerret, en hel natt og Halo 3! Herlig ikke sant? :thumbup:

Men problemet er bare det at jeg har i praksis aldri spilt noe særlig xbox, heller aldri Halo. Jeg trenger hjelp! Vil ikke ødelegge helt for det laget som får meg :!: Trenger tips...!

Dessuten går det mot juletider og en egen Xbox 360 er ikke å forakte, kombinert med Guitar hero 3 & 80's rock og Halo 3. Har ikke satt meg inn i detta, men hva er det lurest å kjøpe (xbox 360-hørt om forskjellige versjoner) Hva er veil. pris og bør jeg satse på trådløs kontroll som nr. 2?

Ser at dette muligens er en helt idiotisk tread. Mange av dere ler sikkert av de teite lette spørsmålene, men jeg har ikke peiling. Hadde vært hyggelig med litt råd og veiledning, takk :yes:

KsG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, emnetittelen er litt vel dramatisk men her er ståa.

Skal på spillkveld/natt med gutta i dag. Åtte gutter, to rom, to lerret, en hel natt og Halo 3! Herlig ikke sant? :thumbup:

Men problemet er bare det at jeg har i praksis aldri spilt noe særlig xbox, heller aldri Halo. Jeg trenger hjelp! Vil ikke ødelegge helt for det laget som får meg :!: Trenger tips...!

Dessuten går det mot juletider og en egen Xbox 360 er ikke å forakte, kombinert med Guitar hero 3 & 80's rock og Halo 3. Har ikke satt meg inn i detta, men hva er det lurest å kjøpe (xbox 360-hørt om forskjellige versjoner) Hva er veil. pris og bør jeg satse på trådløs kontroll som nr. 2?

Ser at dette muligens er en helt idiotisk tread. Mange av dere ler sikkert av de teite lette spørsmålene, men jeg har ikke peiling. Hadde vært hyggelig med litt råd og veiledning, takk :yes:

KsG

Viss du kjøper en 360-premium, som er den vanligeste å kjøpe, så koster vel den en plass mellom 2500 og 2900 kr. Der får du med harddisk, trådløs kontroll, headsett og komponentkabel(til HD-TV)

Viss du kjøper Coreutgaven, så får du ikke med harddisk, headsett osv. Det kommer imidlertid en ny "corepakke" snart, hvor du får med ett minnekort og noen småspill. denne pakken ligger ca på 2000 kr.

Guitar HeroII finnes allerede på 360 og Guitar Hero III kommer neste måned.

Når det gjelder Halo3 så kan jeg si at det er veldig morsomt å spille mot andre i samme stue :dribble: Helt konge faktisk.

Du vil jo sikkert slite litt i starten, men det går nokså kjapt å få litt skill, og da er det morro.

Lenke til kommentar

Vi har ikke HD-Tv, er premium pakka brukbar selv om? Som sagt jeg hakke peil.

Ja, jeg gleder meg sykt! :dribble: Vi skal spille på 42" plasma hd, og lerret. Kan knapt bli bedre. Da ser det ut til å bli Xbox her i huset rundt juletider også =)

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Vi har ikke HD-Tv, er premium pakka brukbar selv om? Som sagt jeg hakke peil.

Joda, det er jo harddisken som "er" hele premium. Du må jo ha den eller et minnekort for å lagre spill. Men med Harddisken kan du jo også lagre musikk(rippe fra cd),laste ned demoer og videoer.

Dessuten kommer det helt sikkert ekstra multiplayermaps til Halo 3 som du må ha harddisk for å laste ned.

og så kan du jo bruke harddisken som et minnekort, da du kan fysisk løsne den fra 360 og ta den med deg og feste den på en anna 360 feks.

Harddisk kan man kjøpe i butikk for 800 kr, mens et minnekort koster vel 400. Altså blir det billigere å kjøpe en premium enn å kjøpe en Core og finne ut seinere at man trenger harddisk

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å gi tips, kommer mye ann på hvilken spillestil du foretrekker.

Tips til Halo, lær å bruk granatene og bruk de flittig. Er du flink med granater så hjelper det stort på kamper på kort/mellom avstand. Og husk melee, bruker du hagle eller noe, skyt + slå.

Siden halo er ett spill hvor granter er ganske flittig i bruk så pass på å unngå "granat klemming", altså å være for nærme lagkamerater slik at granater river opp helsen til alle.

Prøv å lær hvor våpen ligger, slik at du finner de/det du trenger (generelt ett lang distanse og ett for nærkamp) og kan gjette deg til hvilke våpen en fiende har. Står det en fyr der snipern er så har han den sannsynligvis.

Ved visse våpen bør du også prøve å få inn headshots, Battle Rifle blandt annet er dødelig når hodeskuddene hagler inn. Er ganske sikker på at det blir en liten prikk i selve sikte på den når du sikter på hodet til en motstander.

Bruk utstyr som bubble shield/shield drain etc. Snakk med kameratene så dere vet hva dere har, slik at du ikke bare bruker utstyr når du trenger det, men også når lagkameratene gjør det. F.eks. poppe bubble shield når han attmed blir skutt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...