Gå til innhold

Hva er best av Nod32 vs Kaspersky?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig mange som har gode erfaringer med NOD32, men det har ikke jeg. Nå husker jeg ikke om jeg faktisk har prøvd Kaspersky før, men det jeg leser om Kaspersky så skal det være bra. Men jeg ville kanskje satsa på Internet Security pakken. Er mer sikker den.

Lenke til kommentar

Enten så var det jeg som brukte en gammel versjon eller så er den ThreatSense® Funksjonen helt ræva :p. Men så må man se i øya at har man dårlig erfaring med et program f. eks så går man ikke direkte til det programmet med en gang.

Grunnen til at jeg synes at BitDefender og Avira er bedre er rett og slett fordi at jeg synes de finner og fjerner flere virus enn mange andre Antivirusprogram jeg har prøvd.

Jeg har ikke brukt BitDefender og Avira så veldig lenge, men den tiden jeg har brukt dem, så har Begge programmene grusa både PC-Cillin, NOD32 og Norton.

Også er det en ting jeg lurer litt på. Både BitDefender og Avira klarer å skanne ALLE filer på harddiskene. Inkludert å skanne de filene som er Inside Of All Archive Files. Avira og BitDefender er de enste programmene jeg har prøvd som faktisk klarer dette.

Sist jeg prøvde NOD32 så mener jeg å huske at ikke NOD32 ikke klarte dette. Og jeg synes at NOD32 bruker ALT for kort tid på å skanne harddiskene. Jeg synes at NOD32 slurver når den skal skanne. Den bruker rett og slett for kort tid.

Å bare for å få det på det rene. Det er ikke bare jeg som er missfornøyd med NOD32 :p. Søkte akkurat på NOD32 and Archive files på google.com og fant ut at det var noen som hadde bytta fra NOD32 til Kaspersky. Jeg tror de heter "The NeoSmart Files eller noe sånt.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Jeg bruker Nod32 i både Xp og Vista. Synes det er ett godt og enkelt program som fanger opp det meste skitet og ikke skaper problemer.

Kaspersky har jeg aldri prøvd før. Men har hørt at det skal være en slags minnefeil linket til progget når du kjører i Vista. Vet ikke helt hvor jeg har det i fra, men mener å ha lest det for en liten uke siden.

Lenke til kommentar

Begge er supre antivirusprogrammer. Kaspersky har funnet litt flere virus enn NOD32 ifølge den siste testen jeg har lest, men jeg holder meg til NOD32 for det. Det er så lettvint og krever så sabla lite ressurser.

Skal du ha mest sikkerhet, lønner Kaspersky seg siden den ligger best i test nå for tiden. Men NOD32 vant prisen for den raskeste, noe jeg helst vil ha :) I tillegg finner den de fleste virus, ligger ganske lite bak Kaspersky.

Kaspersky er vel mest for nybegynnere, men NOD32 kan og passe til nybegynnere.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Nod32 i både Xp og Vista. Synes det er ett godt og enkelt program som fanger opp det meste skitet og ikke skaper problemer.

Har samme erfaring. Et godt antivirus fjerner driten som kan smette inn der brukeren gjør en glipp, samtidig som det bruker lite ressurser, er brukervennlig, har en grei pris, er stabil, gir få feilmeldinger eller annet tull. Så lenge programmene er på nokså lik linje når det gjelder disse punktene, er det da ikke ett fett hvilket man velger?

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Tja. Nå kan de skanne greiene ha noe med hvor mye den skanner også og hva den skanner. BitDefender bruker veldig lang tid hvis den skal ta full skanning og inkludert å skanne Archive filene innvendig. Hvis man derimot ikke tar med skanning av Archive filer invendig så er det ikke noe problem. da bruker den ikke så lang tid. Jeg husker ikke om jeg i hele tatt har prøvd Kaspersky noen gang, så jeg har ikke oversikt over hvilke instillinger som er i den dessverre. Du får nesten bare lete i instillingene og se hva du finner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Norton internet security skannet også inne i arkivene, mener man måtte huke av for at den skulle gjøre det.

Selv så har jeg erfart at de ulike programmene bruker omtrent like lang tid på å skanne ALT.

Jeg fjerner alle untakene som ofte er satt opp som default, setter at alt skal skannes (også inne i arkiver), og i det hele tatt lar alt bli skannet....og har prøvd ulike sikekrhetspakker på ulike maskiner og de bruker omtrent like lang tid alle sammen.

Lenke til kommentar
Både BitDefender og Avira klarer å skanne ALLE filer på harddiskene. Inkludert å skanne de filene som er Inside Of All Archive Files. Avira og BitDefender er de enste programmene jeg har prøvd som faktisk klarer dette.

Sist jeg prøvde NOD32 så mener jeg å huske at ikke NOD32 ikke klarte dette. Og jeg synes at NOD32 bruker ALT for kort tid på å skanne harddiskene. Jeg synes at NOD32 slurver når den skal skanne. Den bruker rett og slett for kort tid.

Dette er blitt er temmelig utbredt problem. Men det er så simpelt som å stille inn NOD32 riktig.

Det første jeg gjorde når jeg fikk NOD32 var å gå inn i advanced mode å endre slik at NOD32 scanner abosulutt alt på PC-en. Og etter det er det ikke en ting som har gått NOD32 et hus forbi.

Og ja, den scanner selvførgelig "inside of all archive files".

Menge av dere sier NOD32 slurver når den scanner, derfor scanner den såpass fort.

Vell, går du inn å setter på så strenge innstillinger som mulig, og at den skal scanne absolutt hele systemet så tar scannen nokså lang tid vil jeg si.

De fleste "problemer" skapes av at bruker rett og slett ikke stiller inn programmet riktig.

Det er forøvrig BETA testing av NOD32 v3. Der kan du få prøvd NOD32 gratis:

http://www.eset.com/beta/

Jeg mener nå hvert fall at NOD32 er helt klart det beste valget! :)

Lenke til kommentar

Brukte NOD32 på både vista og xp her for litt siden. Greit at det var en betaversjon, men programmet låste hele systemet mitt i begge operativsystemene. Ikke blåskjerm, men alt bare fryste.

Har brukt norman antivirus og firewall i 2år nå. Aldri hatt mer stabile installasjoner av windows. Ikke virus (som jeg har merket da...), ikke noe merkbart ytelsestap, ingen ustabilitet på noen måter.

Anbefalt!

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...