Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte fordeler og rotor, noe jeg skal passe på? (+ Bremsespørsmål)


-Teddy-

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Skal bytte fordeler og rotor på bilen min, er det noe spesielt jeg bør passe på? Har aldri gjort noe slikt før. Vet bare at ledningene skal sitte i samme rekkefølge som de gjorde før. Såvidt jeg kan se sitter rotoren uten skruer eller lignende festemekanismer, men forestiller meg at jeg må bruke ganske mye makt for å få dratt den av. Kan det stemme? Ser bare ut som om det er noen kraftige fjærer e.l. som holder den på plass. Hvis ikke, fortell meg det før jeg drar i stykker noen viktige deler.

 

Spør på forhånd fordi det er litt kjedelig å stå med en halvgjort jobb uten å vite hva jeg skal gjøre.

 

Forresten, ved en normal-hard oppbremsing så er det tydelig en slags "dunking" fra bilen. Vil tro det kommer ett dunk for hver omdreining på hjula. Dette merket jeg ikke noe til før jeg bytta til vinterdekk. Noen som tror de vet hva problemet er? Jeg vet at jeg skal gi bremsene bak en overhaling, sylinderen er litt halvlåst på høyre bakhjul. Men som sagt, lyden kom ikke før jeg bytta til vinterdekk...

 

Gjelder fremdeles en MB 190E, 92' mod, 1.8L, firetrinnskasse. Motornummeret er 102.910.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er på stort sett alle andre biler så er det bare å skru av fordelerlokk, ta av pluggledningene (gjerne flytt over en og en til det nye lokket), dra av rotoren, klemme på den nye rotoren (passer bare én vei) og skru fast det nye fordelerlokket.

 

Skru fast så det sitter, men ikke ta i til du driter deg ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...