Gå til innhold

Oppgradering av PC, trenger HK, CPU, GPU, RAM *oppdatert*

Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg bestilling, og alt ser vel greit ut? Link

Strømforsyningen kan dra alt dette, alt er kompatibelt osv.? Vil helst ikke gå på en bommert nå :p

Vet skjermkortet først kommer om 6 dager hos Amentio, men jeg kan vente :)

For 2 dager siden kostet alt dette 8600kr, men skjermen har gått ned 200kr hos amentio, og, og skjermkorter rundt 250! Jeg hadde vel egentlig beregnet dette litt, 5-6k på maskin, 2-3k på skjerm, og så noe ekstraplukk.

Nå er det en ting her: Jeg trenger mest sannsynlig en DVD-rom. Den trenger hverken være god eller noe, skal kunne lese og brenne DVD-er og CD-er. Skal maks koste noen lapper, og skal finnes hos Amentio.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her går ikke så bra...

Nå er skjermkortet utsatt til 23/11, og det er litt lang tid å vente :-/

Så noen som har noe tips? Finnes det en plass jeg kanskje kan få tak i et brukt 8800GTX, eller hva anbefaler dere? 8800GTS er jo _egentlig_ ikke aktuelt, da det er dårligere og dyrere...

Kan kanskje vente med skjermkortet, da. Tror naboen, Sjuki her på forumet, har et 7300LE-pci-express liggende. Ingen god ytelse, men da har jeg ihvertfall en maskin. Det var kanskje ingen dårlig idé. :hmm:

ENDRET: Får låne et 7300LE av Sjuki, så kjøper maskinen nå, og skjermkort senere. Bedre å ha en maskin enn ingen. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt! :w00t::w00t::w00t:

Beklager 4-dobbel post, men jeg kommer jo med nytt stoff i hver post, bare ingen som svarer :p

Ihvertfall, er folket sikre på at min 450W klarer å dra dette?

Takk for all hjelp, ihvertfall!! Spesielt til Heisann80. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Fikk da 5 pakker idag, men mangler fortsatt en. Manglet visst ene sporingsnummeret. Kjipt det er hovedkortet jeg mangler da :p

Skjermen er virkelig lekker. :) Har satt opp og montert surround-anlegget rundt der jeg skal sitte. Har ryddet og endra mye på rommet. Var vanskelig nok å få plass til min nye 22", men skulle jo i tillegg også ha min 17" ved siden av :p

Men trenger jeg kjølepasta? Endret: Tror den sitter på kjøleren, eller under platen som sitter oppå CPU, right?

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Vel, kjølepastaen satt på kjøleren til CPU :)

Har nå montert alt, og det booter fint. Problemet er at den stopper under lastinga av Windows. Jeg får den derre: "vil du starte i sikkerhetsmodus, forrige virkende konfigurasjon eller på vanlig måte" ved hver boot, og så uansett hva jeg velger, laster den i et par sekunder, før maskinen restarter.

Har da egentlig ett spørsmål: Er det hardware relatert?

Lenke til kommentar

Har du reinstallert windows etter at du satte den sammen, eller booter du fra en tidligere bootdisk?

Om dette er tilfelle vil du få en systemreboot når den prøver å laste inn systemdrivere i kjernen - iom at den forventer et annet brikkesett/hardware.

Hvis du har installert windows etter at du satte sammen maskinen og at den var stabil under install, så burde du sjekke ut hva du har gjort etter ferdig installasjon.

Lenke til kommentar

Ai, tenkte jeg ikke på. Bare boota min gamle install, hadde egentlig tenkt å sleppe å gjøre det på nytt, men kan jo bare gjøre det :)

Får låne broren min sin DVD-rom da. Min krasjet på min gamle maskin, og jeg hadde jo bestilt uten... :p

Takk for lynraskt svar, skal prøve å formatere og legge inn alt på nytt!

Lenke til kommentar

Et hint: Press any key to boot from CD.

Om det er en NEC-dvdchip så kan du ha problemer med vista ultimate x64 (finner masse om det på google), hvis ikke så er det NTLDR ( bootloaderen til windows xp som sparker inn).

Sett opp at den skal boote fra CD/DVD i bios - og trykk "any key" :-)

Lenke til kommentar

Den booter fra CD, hører det, og får den meldingen: Boot: Couldn't find NTLDR

Er en XP installasjon jeg prøver å få i gang.

Kablene sitter nå skikkelig i, og jeg har også prøvd med en Ubuntu CD, den sier noe lignende: Couldn't boot the CD, try using CD2 or upgrade your BIOS.

Står ingenting om "press any key to boot from CD", men den booter fra CD-ene jeg prøver, men henger seg også med feilmeldingen jeg postet øverst.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Vel, i går ble jeg da ferdig med installasjonen av Windows, drivere, Crysis, WoW, alle dokumenter over på ekstern harddisk osv.

Så nå sitter jeg her og dual-screener på min nye konge-pc :p

Den er utrolig stille, og MSI Dual Core Senter er genialt. Enda mer stille nå, for nå satte jeg viftehastigheten til 3/7, og temperaturen holder seg stabil uansett, for er jo liten load.

Problemet er at maskinen er så stille, at jeg legger merke til kabinett-viftene, så de er koblet ut :p Får kjøpe noen nye, eller finne en måte å få de tregere på (de hjelper ikke mye på temperaturen uansett, den ligger på 42-46 grader på CPU hele tiden).

Takk for strålende hjelp! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...