Glasscola2 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 belønning funker så mye bedre enn straff.. Egentlig ikke. Å love gratis førerkort om de holder seg unna hjelper ikke, da vil de bare gjøre det i smug istedet. Det var ikke tilfellet for meg da det gjaldt røyk. Ærlighet varer lengst. +1 Men alkoholen kom nå. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) ................ Endret 1. september 2012 av #Delirious# Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Pappa syntes det er greit, men liker ikke at vi drar til oslo s og kjøper. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Pappa syntes det er greit, men liker ikke at vi drar til oslo s og kjøper. Du mener aker-elva? Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Først gang og han angra - tilgitt men med oppfølging ofc... Flere ganger med ingen håp for forandring - Grisejuling med kryssede fingre. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Pappa syntes det er greit, men liker ikke at vi drar til oslo s og kjøper. Du mener aker-elva? Nei, det var første gangen han fant det ut Nå sa vi at vi var på oslo s Fikk noen tips av han da.... Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kommer veldig an på alderen og hvor ansvarsful h*n var. Ville ikke vært så veldig bekymret hvis h*n hadde gode karakter, klarte å nyte alkohol med vett og ellers hadde noe mellom øra. Ville nok tatt meg en prat med h*n uansett. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg mener nå det er bedre med hasj enn røyk Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg ville reagert ved å spørre hvem han røykte med, men jeg tror jeg hadde latt ham styre på. Man er jo ung bare en gang. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg ville ikke likt dersom det va tilfellet for meg. Rus er ikke for barn og da mener jeg alle rus. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Når synes du rus er greit, Vielleicht? Selv prøvde jeg ingenting før jeg følte meg helt voksen, og det er jeg forsåvidt glad for Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) .................. Endret 1. september 2012 av #Delirious# Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 eller så kan du gå på en smell og bli besserwisser :!: Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg ville sagt at det største problemet med hasjen er miljøet ungen mest sannsynlig røyker hasjen med. Hasj lager ingen fysiske/psykiske problemer når personen har en stabil og normal psyke dersom det brukes med måte, som man skal med alle rusmidler. Det er derimot de med psykiske problemer som har en tendens til å måtte prøve hasj pga miljø og holdninger, og det er ingen heldig kombinasjon. Dersom min sønn hadde vært en normal person som ikke har tilknytning til noen dårlige miljøer, men basert på et eget ønske med god nok viten om Cannabis skulle ønske å prøve dette, så syns jeg ikke det hadde vært noe galt i å la han røyke litt hasj med meg. Det såklart hvis han ellers har en god psyke. Det er mye bedre enn at han oppsøker disse rusmiljøene selv, får seg noen dårlige venner og evt. havner på kjøret på egenhånd med andre stoffer som ikke er fullt så snille (fex amfetamin, heroin, ecstacy er eksempler på farlige stoffer). Kommer nok til å ha en samtale med min sønn når den tid kommer om rusmidler og hvordan man skal forholde seg til det på en god måte. Det er viktig å prate om det på en objektiv måte, og selvsagt må sønnen ha tillit til faren sin for at det skal funke, istedenfor å ta alt som står på narkolista i en smekk og si at prøver du noe som helst så blir du sprøytenarkoman på gata og uten liv. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg ville nok blitt bekymret for at ungen drev med verre ting dersom jeg fikk vite dette. Hvis jeg var overbevist om at det bare var snakk om hasjrøyking, ville jeg ikke vært mer sjokkert enn om det var alkohol inne i bildet. Men foreldre blir nok litt sjokka når ungen kommer full hjem for første gang også, uansett alder. Eller? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har blitt bustet av mamma både når jeg har komme hjem dritings og høy. Hun mislikte begge delene sterkt, men som så mange andre reagerte hun verst på røykingen. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 hadde tatt en seriøs prat med ungen min. ville forklart de eventuelle farene ved å røyke cannabis som ungdom og prøvd å illustrere hvor jævlig det er å være mentalt ustabil, ha schizofreni o.l. ville også prøvd å legge vekt på den kortsiktige tankegangen ungdommer flest har, og ville gjort mitt beste for at han/hun skulle forstå hvordan denne tankegangen endrer seg etterhvert som man blir eldre og må høste konsekvensene av sine handlinger som ungdom, spesielt når det gjelder mental helse og fysisk helse. er det en frase jeg virkelig skal printe inn i hjernegangen på ungen min så er det health is wealth; man har bare et liv, en kropp, et sinn. ta vare på det. men jeg ville ikke vært sint. ungen skal lære seg fornuft, tålmodighet og forståelse uten at jeg skal banke det inn i skallen hans ved hjelp av frykt og makt. straff burde ikke være nødvendig. slik mener jeg hvertfall er den rette måten å ta tak i problemet. om ungen vil prøve igjen, så vil jeg heller at han skal drøye det til at han er hvertfall 20 (vi antar i dette scenarioet at han er 16), ettersom en ung hjerne i utvikling tar mye større skade av hasj enn en som er godt voksen. isaac Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 greit man er ung bare engang. men allikevel. kan ikke si meg enig med Wartom her oppe som sier at jeg tror jeg hadde latt ham styre på. Vis man tenker på konsekvensene på hva som kan skje så ville jeg ikke ha latt ham styre. Har du røyka det engang så kan det kanskje hende han vil ta en til. og sånn fortsetter det. sier ikke at det skjer, men det kan jo skje. Men er helt enig i å finne ut hvem han røyka det med. eventuelt ta opp det med de andre. Men spørsmålet mitt er hvorfor må de prøve det ut ? klarer de ikke å la fristelsen bli ute ? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hvorfor skal det ikke prøves ut? Man lever bare en gang. Cannabis er behagelig, og for de aller fleste også ufarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå