Gå til innhold

HTC TyTn 2 - Brukbar som 1 håndstelefon?

bidz

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer litt på og bestille meg en HTC TyTn 2, men...

...lurer på hvordan denne er og bruke med 1 hånd? Noen som har denne telefonen som har erfaring med det? Klarer man f.eks. å svare på en melding man har fått mens man kjører bil, da helst med høyre hånd (siden venstre hånd som oftest er på rattet)? Kan man enkelt opprette og skrive meldinger med 1 hånd uten og må bruke stylus'en? Kan man enkelt finne fram til riktig kontakt med 1 hånd og ringe denne personen uten å bruke stylus?

Hadde virkelig satt pris på noen svar på dette!

Har lest at det finnes såkalte virtuelle keyboard man kan bruke med T9 osv? Stemmer dette? Isåfall slipper man evt. å dra fram tastaturet og/eller stylus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1345t12

ingen erfaring fra tytn 2 men har prøvd de andre htcene med tastatur. og jeg vil si det er umulig. de er stor og tung og qwertyen er altfor langt unna hverandre. så tekstmeldig blir vanskelig. tytn 2 er vel enda større og tyngre enn de jeg har prøvd så jeg ville holdt meg et stykke unna visst bilkjøring og smskriving samtidig er viktig.

Lenke til kommentar

Dette klarer jeg lett på min 9100. Det eneste du trenger er et par hurtigsnarveier og HTC Phone Pad med T9 eller hva det tastaturet heter som følgte med min telefon i tillegg til virtuelt qwerty. (som er ubrukelig)

Det eneste som kan være vanskelig er å bla i kontaktlisten da det letteste er å flytte tommelen fra skjermen til den direksjonelle pad-en som innebærer en liten risk for å miste hele telefonen om du har så små hender som meg.

Lenke til kommentar

Her er et klipp tatt opp av meg med min 9100 i bruk med én hånd. Mitt par fem år gamle kompaktkamera er desverre _veldig_ dårlig på video, men det får frem det viktige.

-Trykker knapp oppe til venstre for å få frem oppgavemeny

-Trykker "New message"

-Trykker "SMS"

-Skriver "Dette er en melding skrevet med en hånd" med T9

-Lukker vinduet

-Trykker knapp oppe til venstre for å få frem oppgavemeny

-Trykker "Call"

-Trykker "Telephone"

-Trykker "Kontakter"

-Blar i kontaktlisten med jog-knappen.

--- ( Etter at batteriet på kamera døde ) ---

-Trykket to ganger på den grønne tasten for å ringe valgt person

http://spackfish.com/hw/9100-onehand.avi

Lenke til kommentar
Klarer man f.eks. å svare på en melding man har fått mens man kjører bil, da helst med høyre hånd (siden venstre hånd som oftest er på rattet)? Kan man enkelt opprette og skrive meldinger med 1 hånd uten og må bruke stylus'en?

Dette skal du vel strengt tatt aldri gjøre mens du kjører bil uansett telefon!

Lenke til kommentar

Det er ikke enkelt, og ikke noe jeg anbefaler noen. Slik jeg ser det er det nok dette som er det største ankerpunktet med qwerty løsningen. Som jMAKT sier så kan du legge inn software som gir deg ett virtuelt 0-9 knappers tastatur på skjermen, det gjør ivertfall saken mye bedre!

Men slik den er levert fra fabrikk - ikke å anbefale til annet enn svært korte meldinger ;)

Lenke til kommentar

Slik den er levert er det ikke noen god løsning å skrive med en hånd på skjermen, min er ivertfall ikke levert med noe 0-9 tastatur som gir en slik løsning. Men selvfølgelig, får du tak i det er det jo ikke verre enn å skrive på en vanlig telefon, bortsett fra at du ikke fysisk kan føle deg fram på tastene.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i. Windows Mobile-telefoner er generelt sett ganske så dårlige med bare orginal programvare. Eksempler er Iexplore, Windows Media Player, ingen registereditor, ingen FTP-klient, lite avansert filbrowser, ingen SMB-browser, dårlig med hurtigmenyer, og elendig oppgavebehandling, men alt dette håper jeg de fleste ganske raskt fikser på med ekstra programvare. Det er jo tross alt derfor du kjøper en Smartphone i forhold til en vanlig telefon.

Når det gjelder tastaturet mitt er det fra HTC og kommer orginalt med min telefon og kan nok lett lastes ned til alle andre WM5/6-telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...